case: ‘Binnen een week een schaap-met-vijf-poten’

Franstalige klanten in België en Luxemburg te woord staan, maar ook offertes voor ze maken en hun contracten beheren: waar haal je ineens zo’n schaap-met-vijf-poten vandaan?

‘Kardex bedient uiteenlopende klanten; van ziekenhuizen en apothekers tot elektronicaleveranciers en logistieke bedrijven. Onze backoffice bestaat uit zeven collega’s,’ vertelt manager backoffice life cycle service Benelux Thea Hamoen. ‘Wij doen voor de Benelux onder andere de ‘life cycle service business’, het aanbieden van offertes voor allerlei onderhoudscontracten, verhuizingen, revisies en grotere reparaties. Daar komt nogal wat klantcontact bij kijken. En voor veel van onze klanten in België en Luxemburg moet dat in het Frans.’

Toen er een Franstalige medewerker vertrok, was er daarom snel een nieuw schaap-met-vijf-poten nodig. ‘Een native speaker Frans, die ook Engels en Nederlands goed beheerst, mét voldoende administratieve ervaring en sterk in de communicatie met klanten,’ somt Hamoen op. ‘En iemand die past in ons team. Vanwege de spoed en de specifieke taaleis hebben we toen naast ons vaste uitzendbureau ook Randstad ingeschakeld. Die kwamen gelukkig al binnen een week met de juiste kandidaat.’ 

Kardex Remstar

Kardex Remstar levert geavanceerde opbergsystemen voor industrieel-logistieke en kantooromgevingen. De 20 servicemonteurs van de life cycle servicedienst voor de Benelux worden vanuit Woerden aangestuurd.