klachten en integriteit

melden van klachten en misstanden

Randstad heeft een gedragscode die alle werknemers en opdrachtgevers aanspoort om professioneel en fatsoenlijk te handelen. Toch een klacht of probleem? Dan is ons uitgangspunt dat er zoveel mogelijk in onderling overleg naar een bevredigende oplossing wordt gezocht; samen met de contactpersoon.

Lukt het niet om de situatie op te lossen? Dan zijn er de volgende mogelijkheden:

  1. melden klacht bij de Kwaliteitslijn: melding probleem, klacht of meningsverschil
  2. vertrouwenspersoon: melding ongewenst gedrag
  3. melden misstanden: melding illegale praktijken of ernstige misstanden

melden klacht: Kwaliteitslijn

Klachten komen terecht bij de Kwaliteitslijn van Randstad Nederland. Op dit centrale meldpunt worden telefonisch, schriftelijk en per mail binnengekomen klachten meteen behandeld. De Kwaliteitslijn registreert deze klachten en begeleidt het afhandelingproces. De Kwaliteitslijn is als volgt te bereiken:

Randstad Nederland t.a.v. Centraal Meldpunt Klachten
Postbus 12600
1100 AP Amsterdam Zuidoost
E-mail: kwaliteitslijn@nl.randstad.com
Tel. 0800 4000 240

vertrouwenspersoon

Wanneer een flexwerker/medewerker van Randstad melding wil maken van ‘ongewenst gedrag’ (bijvoorbeeld agressie, geweld of seksuele intimidatie) en, om wat voor reden dan ook, geen gebruik kan maken van de Kwaliteitslijn, neem dan contact op met de vertrouwenspersoon van Randstad, tel. 020 569 58 03.

melden misstanden

Wij willen dat al onze werknemers in een omgeving kunnen werken die vrij is van discriminatie en illegaal of onethisch handelen.

De procedure Melden Misstanden biedt de mogelijkheid aan vaste medewerkers, flexwerkers, opdrachtgevers en anderen om melding te maken van illegale praktijken of ernstige misstanden bij/door (een medewerker van) Randstad. Met ernstige misstanden wordt bedoeld: discriminatie of racisme, seksuele of andere intimidatie, fraude, diefstal, corruptie, omkoping, kartelvorming, misbruik van Randstad-bezittingen voor persoonlijke doeleinden, misbruik van alcohol of drugs etc.

De procedure voor het melden van deze misstanden is bedoeld als laatste mogelijkheid en biedt de mogelijkheid om misstanden anoniem te melden. Dus als alle eerder genoemde mogelijkheden onvoldoende resultaat geven of als er angst voor vergelding is, kan deze procedure gebruikt worden.

Het melden van misstanden kan anoniem worden gedaan, bij een extern bureau dat de melding doorspeelt naar de interne ‘Local Integrity Officer’. Deze doet onderzoek naar de melding en zorgt voor terugrapportage naar de melder. Deze melding kan zowel telefonisch als via internet worden gedaan. Voor beide kanalen is onderstaande toegangscode nodig.

Tel. 0800 773 2587 (gratis, 24 uur per dag)
Of ga naar de  website van speakupfeedback
Toegangscode: 42100 

melden datalek

Een datalek is een situatie waarin jij of een ander onbedoeld inzage heeft in persoonsgegevens die niet voor jou, of die ander, bestemd zijn. Indien je een (vermoedelijk) datalek bent tegengekomen verzoeken wij jou dit direct te melden via dit formulier

procedure melden klacht

De ontvanger van de klacht registreert de klacht op het klachtenformulier van Randstad. Hij of zij leest de omschrijving van de klacht net zolang voor totdat de klant zich hiermee helemaal akkoord verklaart. Hij of zij informeert de klant over de verdere behandeling van de klacht.

De verantwoordelijke manager wordt direct geïnformeerd, zodat er zonder vertraging actie ondernomen kan worden. Per e-mail ontvangt de manager het klachtenformulier. De manager neemt uiterlijk binnen twee werkdagen nadat de klacht bij de kwaliteitslijn is binnengekomen contact op met de klant. De klacht wordt zo mogelijk meteen opgelost of er wordt afgestemd welke maatregelen kunnen worden getroffen.

Na behandeling van de klacht vult de manager het klachtenformulier volledig in en stuurt dit terug naar het Centrale Meldpunt Klachten.