dit is waarom je wilt samenwerken met randstad:

  • we hebben een gevarieerd aanbod van deskundig commercieel personeel

  • met ons landelijk netwerk beschikken we over uitgebreide lokale marktkennis

  • onze snelle respons wordt mogelijk gemaakt door een goed gevulde database 

  • we nemen het wervingsproces uit handen, zodat je meer kunt richten op je kernactiviteiten

  • we bieden we flexibele inzetopties, of het nu gaat om uitzendkrachten of vaste medewerkers

hoe werven we commerciële talenten?

Een gezond bedrijf groeit en daar horen commercieel medewerkers bij. Talenten die kansen in de markt zien, nieuwe klanten binnenhalen en weten hoe je zakelijke kansen benut. Daarom hebben we personeel klaarstaan dat B2B-gericht is en uit de voeten kan op binnen- en buitendiensten. Front- en backoffice dus.

Onze omvangrijke database bevat maar liefst 1,5 miljoen gekwalificeerde kandidaten, waaronder deskundige commercieel professionals. Met behulp van slimme technologie en lokale expertise zorgen we voor de ideale match, ongeacht waar je je bevindt. Jouw vacature krijgt de nodige aandacht op ons drukbezochte jobboard, dat maandelijks 1,4 miljoen bezoekers trekt, en wordt tevens gepromoot op platforms als Indeed, Monsterboard en Nationale Vacaturebank. Wij hanteren een zorgvuldige selectieprocedure om enkel de allerbeste kandidaten te presenteren die voldoen aan jouw specifieke behoeften.

Commercieel- en salesmedewerkers zijn gewild: zo’n 80% heeft al een baan. Er zijn dus meer vacatures dan kandidaten! Dat maakt zelf werven ingewikkeld: er komen weinig (goede) reacties binnen, waardoor het vinden van je nieuwe medewerker veel tijd kost. Wij nemen voor jou dit tijdrovende proces uit handen.

hoe selecteren we geschikte commercieel medewerker?

Bij de screening letten onze consultants goed op de manier van handelen van de commerciële medewerkers. Denken ze mee in het belang van de klant, zijn ze proactief en worden er kansen voor upselling gecreëerd? Wat jouw branche ook is, wij vinden er de juiste kandidaat bij.

We selecteren commercieel medewerkers op:

  • mbo+ met ervaring of hbo’ers die net starten

  • talenkennis: Nederlands en een tweede taal, zoals Engels of Duits

  • communicatief sterk naar klant, accountmanagers én intern

  • stressbestendig: iemand moet meerdere ballen omhoog houden, het overzicht bewaren en stevig in de schoenen staan. Een commercieel medewerker krijgt veel op zijn bordje

  • prioriteren en snel schakelen wanneer nodig

  • nauwkeurigheid: zeker in de backoffice is het belangrijk dat orders goed verwerkt worden

  • zelfredzaamheid: we gaan voor werknemers die initiatief nemen, zelfstandig werken en snappen hoe je samenwerkt in een team.

Er zijn veel verschillende soorten commerciële functies. Een commercieel medewerker kan daardoor verschillende petten op hebben: van sales consultant tot aan de backoffice.

accountmanager, sales manager of verkooptalent gezocht? Deze functietitels hebben we klaarstaan:

  • sales support medewerker binnendienst

  • commercieel medewerker binnendienst

  • inside sales medewerker

  • inside account manager

  • sales representative 

  • junior account manager

  • account manager

  • vertegenwoordigers

Staat de functie die jij zoekt er niet tussen of heb je een andere vraag of advies nodig? Neem dan contact met ons op. 

werving & selectie (vast) of toch uitzenden (tijdelijk)?

Groeit je bedrijf en heb je personeel in vaste dienst nodig? Maak dan gebruik van werving en selectie. Heb je een piekmoment, ziekte of is er iemand met zwangerschapsverlof? Dan regelen we een tijdelijke uitzendkracht voor je.

talent zelf aandragen via payroll?

Wil je zelf je talenten selecteren, werven en begeleiden maar de risico’s en juridische verplichtingen van het werkgeverschap uitbesteden? Lees hier hoe payrolling je hierbij kan helpen!

welke bedrijven werken ook met randstad?

We helpen veel mkb’ers aan commerciële medewerkers, maar ook grote organisaties vragen ons om hulp bij de zoektocht naar commercieel talent. Denk aan merken als:

 

deze bedrijven kiezen voor randstad

nieuwsgierig naar de kosten van een commercieel medewerker?

Geen zorgen, onze tarieven zijn volledig op maat gemaakt en gebaseerd op de specifieke opdracht en het bruto uurloon van de uitzendkracht. Deze tarieven worden weergegeven als een omrekenfactor die rekening houdt met de schaarste van de functie.

Het mooie is dat jij het bruto uurloon kunt kiezen. Samen met de omrekenfactor berekenen we dan het uurtarief. Houd er rekening mee dat dit tarief verschilt per persoon, functie en duur van de opdracht. Het is inclusief sociale lasten, vakantiegeld, vakantiedagen en pensioenbijdragen. Reiskosten, onkosten en toeslagen zijn echter niet inbegrepen.

Een groot voordeel is dat je alleen betaalt voor de daadwerkelijk gewerkte uren. Geen kosten als er geen resultaat is. Bovendien blijven eerder gemaakte prijsafspraken gelden. Klinkt dat niet gemakkelijk?

wil je een concreet voorbeeld?

Neem bijvoorbeeld een bruto uurloon van €15,50 met een omrekenfactor van 2. Hieruit volgt een uurtarief van €31 per gewerkt uur (exclusief btw).

Voor meer gedetailleerde informatie over onze tarieven kun je hier terecht. 

veelgestelde vragen

  • hoe werven we talent voor je commerciële klus?

    Een gezond bedrijf groeit en daar horen commercieel medewerkers bij. Talenten die kansen in de markt zien, nieuwe klanten binnenhalen en weten hoe je zakelijke kansen benut. Daarom hebben we personeel klaarstaan dat B2B-gericht is en uit de voeten kan op binnen- en buitendiensten. Front- en backoffice dus.

    Onze omvangrijke database bevat maar liefst 1,5 miljoen gekwalificeerde kandidaten, waaronder deskundige commercieel professionals. Met behulp van slimme technologie en lokale expertise zorgen we voor de ideale match, ongeacht waar je je bevindt. Jouw vacature krijgt de nodige aandacht op ons drukbezochte jobboard, dat maandelijks 1,4 miljoen bezoekers trekt, en wordt tevens gepromoot op platforms als Indeed, Monsterboard en Nationale Vacaturebank. Wij hanteren een zorgvuldige selectieprocedure om enkel de allerbeste kandidaten te presenteren die voldoen aan jouw specifieke behoeften.

    Commercieel- en salesmedewerkers zijn gewild: zo’n 80% heeft al een baan. Er zijn dus meer vacatures dan kandidaten! Dat maakt zelf werven ingewikkeld: er komen weinig (goede) reacties binnen, waardoor het vinden van je nieuwe medewerker veel tijd kost. Wij nemen voor jou dit tijdrovende proces uit handen.

    meld je vacature aan

  • wat als ik zelf iemand in dienst wil nemen?

    Dat is zeker mogelijk! Dit kan op 2 verschillende manieren:

    directe werving & selectie

    We nemen de volledige werving en selectie voor je uit handen. Zodra we een aantal geschikte talenten hebben gevonden stellen we die aan je voor. Jij kiest vervolgens zelf je ideale match. Match gevonden? Dan start de medewerker direct bij jouw organisatie in loondienst. Hiervoor vragen we een overname fee. Directe werving & selectie betekent voor jou:

    • geen zorgen bij het zoeken en selecteren van kandidaten; 
    • een kwalitatieve match voor een aantrekkelijk tarief;
    • no cure, no pay

    uitgestelde werving & selectie

    Dit houdt in dat de werknemer start op uitzend- of detacheringsbasis via ons bij jouw organisatie. Vervolgens kun je hem of haar wanneer je maar wilt overnemen, tegen betaling van een overname fee. Deze vorm van dienstverlening betekent voor jou:

    • de mogelijkheid om te zien of de medewerker binnen je organisatie past;
    • een proeftijd zonder risico’s;
    • je kiest zelf wanneer je de werknemer in dienst neemt.

    Wil je gebruik maken van Werving & Selectie? Meld je vacature hier aan

    Benieuwd naar de kosten van W&S? Lees meer. 

  • wat kost het inhuren van een commercieel personeel via randstad?

    Geen zorgen, onze tarieven zijn volledig op maat gemaakt en gebaseerd op de specifieke opdracht en het bruto uurloon van de uitzendkracht. Deze tarieven worden weergegeven als een omrekenfactor die rekening houdt met de schaarste van de functie.

    Het mooie is dat jij het bruto uurloon kunt kiezen. Samen met de omrekenfactor berekenen we dan het uurtarief. Houd er rekening mee dat dit tarief verschilt per persoon, functie en duur van de opdracht. Het is inclusief sociale lasten, vakantiegeld, vakantiedagen en pensioenbijdragen. Reiskosten, onkosten en toeslagen zijn echter niet inbegrepen.

    Een groot voordeel is dat je alleen betaalt voor de daadwerkelijk gewerkte uren. Geen kosten als er geen resultaat is. Bovendien blijven eerder gemaakte prijsafspraken gelden. Klinkt dat niet gemakkelijk?

    wil je een concreet voorbeeld?

    Neem bijvoorbeeld een bruto uurloon van €15,50 met een omrekenfactor van 2. Hieruit volgt een uurtarief van €31 per gewerkt uur (exclusief btw).

    Voor meer gedetailleerde informatie over onze tarieven kun je hier terecht.

  • wat is het salaris van een commercieel medewerker?

    Via onze salarischecker kunnen we het gemiddelde salaris berekenen van honderden functies. Ook die van een commercieel medewerker. 

    Het gemiddelde bruto uurloon van een commercieel medewerker is € 2.025,- per maand op basis van een 40 urige werkweek. 

    Het gemiddelde bedrag is geschat op basis van 1503 Randstad banen. Leeftijd, locatie, vakantiegeld of eventuele bonussen zijn hierin niet meegenomen.

    Let op! Het bedrag is een indicatie. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan het bedrag.

  • ik heb een vacature. Hoe kan ik die direct aanmelden?

    Een passend advies. Dit is hoe het werkt: 

    stap 1. gratis je vacature aanmelden

    Zodra je de vacature online bij ons aanmeldt, krijg je meteen een prijsindicatie. De prijsindicatie geeft je een beeld van de kosten zodra een medewerker start op uitzend- of detacheringsbasis via ons bij jouw organisatie. Deze aanmelding is helemaal gratis: je betaalt pas zodra je nieuwe medewerker aan de slag gaat. Wil je de medewerker zelf in dienst nemen? Geen probleem. We bespreken de tarieven later aan de telefoon.

    stap 2. we nemen contact met je op

    Binnen één werkdag bellen we je op om samen met jou de aanmelding door te nemen. Wat zijn jouw wensen en heb je vragen? We bespreken dit met elkaar en komen met een passend advies. Tijdens dit gesprek gaan we ook dieper in op het proces en bespreken we de tijdsindicatie van de vervolgstappen. Hierin kijken we samen naar jouw behoefte.

    stap 3. we selecteren de beste kandidaten voor je

    Na ons kennismakingsgesprek gaan we aan de slag met het vinden van de beste kandidaten. Met behulp van slimme algoritmes zoekt onze lokale vestiging/adviseur in onze database van 1,5 miljoen gekwalificeerde kandidaten naar de juiste talenten. Bovendien heeft Randstad een breed netwerk van vestigingen door het hele land, wat betekent dat we gespecialiseerd personeel in alle vakgebieden kunnen bieden, zowel vast als tijdelijk. We hebben persoonlijk contact gehad met al deze talenten, zodat we jou het beste van het beste kunnen aanbieden. Zodra we de perfecte matches hebben gevonden stellen we de talenten direct aan je voor. 

    stap 4. kies jouw ideale match

    Nu is de keuze aan jou: welke kandidaten selecteer je? Nodig deze kandidaat uit voor een gesprek of neem ‘m meteen aan! 

    stap 5. starten maar!

    Heb je de juiste werknemer voor jouw vacature gevonden? Mooi, dan maken we het officieel! Je vult de definitieve gegevens in en wij regelen de rest. Zo kan de werknemer beginnen en is je vacature vervuld!

    meld je vacature aan

  • ik wil graag persoonlijk advies. Hoe kan ik contact opnemen?

vul het contactformulier in

Jouw privacy is belangrijk voor ons. Randstad gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens, zie hierover meer in ons privacy statement.