Zaterdag recordaantal online sollicitaties verwacht

5000 kandidaten kunnen gelijktijdig solliciteren naar honderd banen via online test

publicatiedatum: 

DIEMEN, donderdag 30 oktober 2014 - Aanstaande zaterdag kunnen 5000 kandidaten via Randstad online kans maken op een baan als klantadviseur. In totaal zijn honderd banen in deze functie beschikbaar. Tussen 14.00 en 16.00 uur kunnen maximaal 5000 kandidaten de zogenaamde CQ -test doen, een test die aangeeft in hoeverre je geschikt bent om in die functie aan de slag te gaan. Klantadviseurs behandelen jaarlijks meer dan een miljard contactmomenten tussen bedrijven en consumenten.

‘Wanneer je interesse hebt in een baan als klantadviseur dan kun je gewoon inloggen vanaf je thuisadres,’ aldus Ostar Toonen, organisator van CQ-test en directeur van Randstad Callflex. ‘Je download de app Randstad CQ- test en wordt met in totaal 30 vragen getoetst op de vaardigheden die je nodig hebt om als klantadviseur aan de slag te gaan. Denk dan aan omgangsvormen, het oplossen van de klantvraag, omgaan met klachten et cetera. De kandidaten die als beste uit de test komen en aangeven interesse te hebben in een baan als klantadviseur, nodigen we uit voor een selectiegesprek. Uiteindelijk bieden we honderd mensen een baan aan.’

jaarlijks evenement

De CQ-test is naast een online test ook een jaarlijks terugkerend evenement op locatie. Tijdens deze vierde editie gaan 35 verschillende bedrijven en meer dan 800 klantadviseurs met elkaar de strijd aan in de Fabrique in Maarssen. Klantadviseurs van bedrijven als UPC, Nuon, Zilveren Kruis en de SNS Bank proberen alles op alles te zetten om de titel ‘Beste Klantadviseur van het Jaar’ binnen te halen. De CQ-test is 4 jaar geleden gestart om het imago van werken in callcenters te verbeteren. Toonen: ‘Het imago van werken op een callcenter is nog steeds ondermaats, terwijl het een prachtig vak is. Mensen hebben nog steeds het idee dat klantadviseur en telefonisch verkoper hetzelfde is, terwijl het vak zo veel mooier en breder is dan dat.’

1 miljard telefoontjes

In de contactcenterbranche werken dagelijks 150.000 klantadviseurs bij verschillende bedrijven. Jaarlijks handelen ze meer dan 1 miljard telefoontjes en een veelvoud aan e-mails af. De vraag naar klantadviseurs is nog steeds erg groot. Iemand die dagelijks in de weer is als klantadviseur en winnares van vorig jaar is Tini Zoon van Interpolis: “Het mooie aan het vak van klantadviseur is dat elke dag anders is. Je maakt als klantadviseur echt het verschil door middel van een persoonlijk tintje, zodat je iemand kunt helpen met zijn/ haar vraag of probleem.”

Een kandidaat die meedoet aan de online test, een hoge score haalt en aangeeft in aanmerking te willen komen voor een baan als klantadviseur, wordt uitgenodigd voor een selectiegesprek om na te gaan of hij uiteindelijk bij de honderd gelukkigen hoort. “Wij hopen in ieder geval dat veel mensen meedoen. Uit de online test kunnen ze al opmaken hoe uitdagend en interessant het vak is,” aldus Toonen.

persaanmelding:

Wilt u aanwezig zijn bij de Nationale CQ Test, stuur dan een e-mail naar:

joost.heeroma@nl.randstad.com, o.v.v.”pers Nationale CQ Test”.

Zaterdag 1 november, de Fabrique in Maarssen

Aanvang         : 13.00 uur

Start CQ-test  : 14.00 uur

Einde CQ-test : 16.00 uur

Einde borrel    : 18.30 uur

Download de app Randstad CQ-test via:

> iTunes App store

> Android App store

vragen van media? 

Journalisten met vragen over Randstad Nederland, persberichten of onderzoek kunnen contact opnemen met:

 

Joost Heeroma

Joost Heeroma
Sr. Communicatiemanager / Woordvoerder

T 020 569 13 02