Randstad opent deuren voor academici die het onderwijs in willen

aansluiting onderwijs met arbeidsmarkt moet verbeterd worden

Diemen, 27 september- Op 4 oktober organiseert Randstad een masterclass voor academici die het onderwijs in willen. Deze academici hebben de inhoudelijke vaardigheden maar missen soms ervaring in het bedrijfsleven. De masterclass is de aftrap van een periode waarin Randstad een jaar lang haar deuren opent voor academici om deze ervaring op te doen. Ervaring uit het bedrijfsleven die nodig is om deze academici tot docenten te maken die hun leerlingen voorbereiden op de arbeidsmarkt en de aansluiting met de arbeidsmarkt kan verbeteren.

Tijdens de masterclass worden circa 13 academici bijgepraat over de aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt en worden er ervaringen gedeeld over het werken in het bedrijfsleven. Tijdens een businessgame wordt academici geleerd verschillende rollen aan te nemen zodat ze ervaren hoe het is om in het bedrijfsleven actief te zijn. Na afloop van de masterclass zullen de academici zelf aangeven wie er van hen het komende half jaar binnen Randstad meeloopt en projecten gaat draaien. Uiteindelijk krijgen 3 academici de gelegenheid om deze opleiding bij Randstad te volgen.

Eerst de Klas

De masterclass van 4 oktober en de opleidingsperiode binnen Randstad komen voort uit de deelname van Randstad aan het initiatief Eerst de Klas. Randstad heeft zich onlangs gecommitteerd aan dit initiatief van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, onderwijs en het bedrijfsleven omdat het belang hecht aan een nauwe aansluiting tussen onderwijs en Arbeidsmarkt. ‘Het leren kennen van het bedrijfsleven is een essentieel onderdeel van je opleiding tot docent’, aldus Marjolein ten Hoonte, directeur arbeidsmarkt van Randstad Nederland. ‘Randstad hecht er belang aan dat die docenten hun leerlingen op een geïnspireerde wijze voorbereiden op de arbeidsmarkt.’ De masterclass van 4 oktober valt binnen de Nationale onderwijsweek waarin er een week lang aandacht wordt gevraagd voor het belang van onderwijs. In deze week leveren bovendien zo'n 80 Randstad –medewerkers een vrijwillige bijdrage aan het onderwijs, onder meer door het verzorgen van gastcolleges, sollicitatietrainingen en trainingen Social media.

noot voor de redactie

Op 4 oktober start de masterclass om 10.00 uur in Diemen. Rond 17.00 uur zal het programma afgelopen zijn. Wilt u meer informatie over de masterclass, de opleiding of onze deelname aan initiatief Eerst de Klas, neemt u dan contact op met Joost Heeroma, Communicatiemanager Randstad Nederland, joost.heeroma@nl.randstad.com, (020) 569 13 02 of (06) 52 59 32 05. Ook wanneer u aanwezig wilt zijn bij de masterclass belt u met bovenstaand nummer.