onweerstaanbaar voor talent met de kracht van employer branding

Op LinkedIn, Glassdoor en andere communities is nu direct zichtbaar hoe werknemers en werkzoekers denken over een merk. En die perceptie is erg belangrijk in een arbeidsmarkt waar het aantrekken van talent een flinke uitdaging is. Goede mensen zijn schaars en zíj hebben de keus. En als het erop aankomt dan kiezen ze voor werkgevers met krachtige werkgeversmerken die er voor hen echt toe doen.

Een sterk employer brand is essentieel bij de strijd om talent. Maar wat is een sterk employer brand? Is jouw organisatie aantrekkelijk genoeg, gezien door de ogen van de mensen die jij graag zou aantrekken?

de kracht van employer branding

Het Randstad Employer Brand Research onderzocht wereldwijd – in 30 landen – de aantrekkelijkheid van bedrijven. Wereldwijd zijn er maar liefst 175.000 respondenten en 5.755 organisaties bij het onderzoek betrokken. De uitkomsten van het onderzoek laten de perceptie zien van employer brands, het imago van werkgevers. Centraal staan de factoren waarop mensen hun keuze voor een werkgever baseren. Met deze essentiële inzichten kun je je employer brand (verder) ontwikkelen en een slag slaan in de strijd om talent. 

randstad awards

Tijdens het Randstad Employer Brand Event zijn de Randstad Awards uitgereikt. Schiphol Group (profit) en Erasmus MC (non-profit) zijn de winnaars. Zij zijn de aantrekkelijkste werkgevers van Nederland in 2018. Ook waren er tijdens het event interessante sprekers over het thema: onweerstaanbaar voor talent in tech-tijdperk.

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws over employer branding? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.