onweerstaanbaar voor talent met de kracht van employer branding

Op LinkedIn, Glassdoor en andere communities is tegenwoordig direct zichtbaar hoe werknemers en werkzoekers denken over een merk. En die perceptie is ontzettend belangrijk in een arbeidsmarkt waar het aantrekken van talent een flinke uitdaging is. Goede mensen zijn schaars en zíj hebben de keus. En als het erop aankomt dan kiezen ze voor werkgevers met krachtige werkgeversmerken. Werkgevers die voldoen aan bepaalde criteria die er voor hen echt toe doen.

Een sterk employer brand is essentieel bij de strijd om talent. Het helpt bij het vinden en vasthouden van de mensen die u zo hard nodig heeft voor succes en groei. Maar wat is een sterk employer brand? Is uw organisatie aantrekkelijk genoeg, gezien door de ogen van de mensen die u graag zou aantrekken?

de kracht van employer branding

Het Randstad Employer Brand Research onderzocht wereldwijd – in 30 landen - de aantrekkelijkheid van bedrijven. Wereldwijd zijn er maar liefst 175.000 respondenten en 5.755 organisaties bij het onderzoek betrokken. Als expert in employer branding doet Randstad uitgebreid onderzoek naar de factoren waardoor potentiële medewerkers zich aangetrokken voelen tot een organisatie. 

Het onderzoek geeft een gedetailleerd overzicht van bedrijven, sectoren en kenmerken die in trek zijn – en waarom. De uitkomsten van het onderzoek laten de perceptie van employer brands, het imago van werkgevers, zien. Centraal staan de factoren waarop mensen hun keuze voor een werkgever baseren. Met deze essentiële inzichten kunnen bedrijven hun uitstraling de arbeidsmarkt ontwikkelen en bijsturen – en een slag slaan in de strijd om talent

randstad awards

Op donderdag 5 april zijn de Randstad Awards uitgereikt. Dit is de jaarlijkse prijs voor de aantrekkelijkste werkgevers van Nederland; gekozen door het Nederlands publiek. De respondenten kiezen uit de 478 grootste Nederlandse organisaties de aantrekkelijkste werkgevers. Het onderzoek geeft ook antwoord op de vraag welke aspecten van belang zijn om als werkgever aantrekkelijk gevonden te worden. In het Randstad Employer Brand Research 2018 komt de grote baanwisselbereidheid in ons land naar voren. Benieuwd naar de belangrijkste onderzoeksresultaten? Download dan de paper met de nieuwste inzichten en tips voor een ijzersterk employer brand.

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws over employer branding? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief.

randstad employer brand event 2018