verder met je employer brand

Wil je verder werken aan je employer brand en je gericht verbinden met doelgroepen binnen je organisatie en op de arbeidsmarkt? Of wil je in jouw organisatie verbindend werkgeverschap vormgeven? We helpen je graag. Met onze kennis, workforce analytics, inzichten en arbeidsmarktdata helpen wij je om de arbeidsmarktpositie van jouw organisatie in kaart te brengen en concrete en doelgroepgerichte werkgeversbeloftes (EVP’s) op te stellen. Ook faciliteren we uitgebreide doelgroepanalyses die als basis dienen voor een gerichte, pragmatische aanpak in werving en behoud. Onze trainingsprogramma’s voor medewerkers en leidinggevenden dragen bij aan het verder ontwikkelen van ‘verbindend werkgeverschap’ binnen jouw organisatie. Bekijk hieronder de verschillende dienstverleningen die we aanbieden.

doelgroepanalyse (v.a. € 6.000,-)

Met een doelgroepanalyse krijg je diepgaand inzicht in de strategische doelgroepen van jouw organisatie. De inzichten helpen om arbeidsmarktcommunicatie doelgroepgericht in te zetten en effectieve wervings- en behoudinterventies te bepalen. Per doelgroep brengen we o.a. de volgende inzichten:

  • drijfveren en motieven in werk;
  • belangrijke aspecten in baankeuze;
  • arbeidsmarktactiviteit- en zoekgedrag;
  • reisbereidheid en kansrijke wervingsgebieden;
  • gewenste contractvorm en -duur.

arbeidsmarktpositie (€ 22.500,-)

In dit onderzoek krijg je inzicht in hoe jouw organisatie zich positioneert op de arbeidsmarkt en hoe dit zich verhoudt tot ontwikkelingen in de markt en jouw strategische doelgroepen. De onderzoeksresultaten worden gepresenteerd en gedeeld in een maatwerkrapport inclusief samenvatting en aanbevelingen waarbij vele direct toepasbaar zijn en tevens input vormen voor de lange termijn. We brengen de volgende inzichten:

  • arbeidsmarktpositionering van jouw organisatie;
  • relevante arbeidsmarktontwikkelingen;
  • kenmerken van strategische doelgroepen;
  • analyse van jullie wervingsaanpak en externe online positionering. 

workshop ‘gespreksvaardigheden leidinggevenden’ (€ 2.475,- voor 10 deelnemers)

Met toenemende polarisatie en vier generaties op de werkvloer is jouw rol als werkgever cruciaal om verschillen tussen mensen binnen je organisatie te overbruggen en een gedeelde groepsidentiteit te stimuleren. Daarin ligt de kern van verbindend werkgeverschap.

Voor het overbruggen van deze verschillen is een goede dialoog nodig en beschikken leidinggevenden over de juiste gespreksvaardigheden. In deze op locatie gegeven workshop ondersteunen we je hierbij.
De workshop bestaat uit twee dagdelen:

  • ochtend: theoriedeel over verbindend werkgeverschap en het voeren van het goede gesprek;
  • middag: praktijkdeel met cases en rollenspellen op basis van input van de deelnemers.

(REBR) deepdive (€ 8.750,-)

Het Randstad Employer Brand Research (REBR) brengt jaarlijks de bekendheid en aantrekkelijkheid van sectoren en bedrijven in kaart. In de deepdive gaan we een stap verder met maatwerkanalyses, afgestemd op jouw concurrentiespeelveld en strategische doelgroepen. In een gebundeld rapport inclusief aanbevelingen, bieden we richting voor jullie arbeidsmarktcommunicatie, werving, behoud en eventueel aanvullend onderzoek. In deze deepdive ontvang je:

  • maatwerkanalyse op basis van jouw concurrentie;
  • maatwerkanalyse op basis van jouw strategische doelgroepen;
  • inzichten die aansluiten bij jouw positionering en uitdagingen.

werkgeversbelofte (EVP’s) (prijs op aanvraag)

Een goed opgebouwde en authentieke werkgeversbelofte is cruciaal om aantrekkelijk te zijn én blijven als organisatie. Wij helpen de werkgeversbelofte voor de hele organisatie op te tekenen en kunnen deze verfijnen voor strategische doelgroepen. Dit resulteert in een analyse en aanbevelingen voor een generieke én doelgroepgerichte werkgeversbelofte (EVP) waarmee jouw organisatie haar aantrekkingskracht vergroot en arbeidsmarktpositie verstevigt. Ons traject bestaat uit:

  • advies voor een generieke, gevalideerde werkgeversbelofte;
  • ervaringen en verwachtingen van potentiële en huidige medewerkers;
  • analyse van verwachtingen en drijfveren;
  • verfijning van de belofte voor strategische doelgroepen binnen de organisatie (EVP).

neem contact op

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op met je vaste contactpersoon of mail ons. Meer informatie over employer branding vind je op ons online kenniscentrum.