Bij payrollen wordt er bovenop het bruto uurloon van de medewerker een opslag berekend voor de verantwoordelijkheden die je uit handen geeft. Verder op deze pagina kan je lezen waar deze kosten uit bestaan. De opslag wordt uitgedrukt in een omrekenfactor, waarmee je kunt uitrekenen wat payroll je kost. Dat werkt zo: om de kosten per uur uit te rekenen vermenigvuldig je het bruto uurloon van de medewerker met de omrekenfactor. 

Een rekensom: 
Bruto uurloon x omrekenfactor = kosten per uur exclusief btw.

Om de omrekenfactoren van verschillende contractmogelijkheden in te zien kan je het onderstaande formulier invullen. Je ontvangt de informatie dan direct per mail. Weet je het bruto uurloon nog niet en wil je hier advies over? Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag. 

De opslag die je betaalt voor de payroll dienstverlening bestaat uit verschillende zaken die je uit handen geeft: 

  • werkgeverslasten (belastingen en premies)
  • vakantiegeld 
  • pensioen

Daar bovenop kan je kiezen voor dekking van loondoorbetaling tijdens (langdurige) ziekte, feestdagen, vakantie en verlof. Dat houdt in dat de medewerker in deze gevallen wordt doorbetaald, zonder dat dit aan je gefactureerd wordt. Bij een hogere risicodekking gaat ook de omrekenfactor omhoog. Jij kiest zelf hoeveel risico je wilt dekken, en afhankelijk van jouw wensen gaat de factor omhoog of omlaag. 

Naast eventuele risicodekking biedt payroll voordelen zoals flexibele contractvormen en, niet onbelangrijk, het neemt je veel administratieve rompslomp uit handen. Goed om te weten: Randstad Payroll Solutions maakt geen gebruik van nacalculatie waarbij er achteraf onverwachte kosten in rekening worden gebracht. Je komt dus niet voor verrassingen te staan. 

Voor het gemak hebben wij een basistarief en een ‘all-in’ tarief naast elkaar gezet. Je kunt deze direct inzien door het onderstaande formulier in te vullen. Wil je liever een advies op maat gemaakt voor jouw situatie? Vraag dan een offerte aan. 

vul het formulier in en ontvang direct de tarieven per mail

Wanneer je een medewerker zelf in dienst neemt dan ben je bovenop het bruto uurloon kosten kwijt aan werkgeversverplichtingen, verschillende premies, afdrachten en bijvoorbeeld verzuimbegeleiding. Je bent dan waarschijnlijk goedkoper uit dan bij payrollen, maar je bent dan ook veel tijd kwijt aan administratieve werkzaamheden en bijvoorbeeld het verzuimbeleid. Ook draag je dan zelf de werkgeversrisico’s en ben je minder flexibel in de contractmogelijkheden.

De overweging tussen kosten, tijd, flexibiliteit en risicodekking leidt uiteindelijk tot een inhuurvorm die perfect aansluit bij jouw situatie. Om deze afwegingen te maken kan je hier meer lezen over de voordelen van payroll, of direct de tarieven ontvangen van twee verschillende payrollvormen.  Wil je liever persoonlijk advies? Wij helpen je graag, neem gerust contact met ons op.