Heb je hem al voorbij zien komen, op tv of online? ‘Wat doe jij morgen?’ is de nieuwe campagne van Randstad. ‘Wat doe jij morgen?’ is de doorontwikkeling van onze missie Human Forward voor zowel Nederland als België: met ons kun je morgen en alle morgens aan, wat die ook gaan brengen. Een krachtig, nieuw geluid in de markt.
werkvloer ziet technologie en digitalisering als kans
In een wereld die onder invloed van technologie snel verandert, ontstaan ook talloze nieuwe kansen. Een ruime meerderheid van werkenden (62%) ziet de toenemende invloed van technologie als een kans. Randstad helpt mensen en bedrijven op weg naar die nieuwe toekomst, als partner die meekijkt naar morgen. En dat vereist een andere aanpak. Want er verandert veel. Over tien jaar bestaat waarschijnlijk 70% van de banen uit banen die we nu nog niet kennen. Daar kunnen we onze kandidaten op voorbereiden. En niet alleen hen, maar ook alle bedrijven die een oplossing zoeken voor hun personeel. We begeleiden onze klanten op weg naar de toekomst, in die snel veranderende arbeidsmarkt. Wat heb je nodig? Welke competenties zijn belangrijk morgen, maar ook voor alle morgens die gaan komen?
Algemeen directeur Dominique Hermans gaf in het FD van vorige week een voorbeeld hiervan. Dominique Hermans: 'We zitten nu in de post-digitale fase. Data zijn niet zo spannend, het gaat erom wat je ermee doet. Hoe je mensen er persoonlijk mee aanspreekt'. Als voorbeeld noemt ze de banken. Randstad plaatst er vanouds veel personeel. Nu de sector niet meer groeit, loopt dat minder. Maar met behulp van data-analyse helpt het bedrijf duizenden mensen, ook via opleidingen, hun carrière elders voort te zetten. Dat kan een call-center van de bank zijn, maar ook iets heel anders, zoals onderwijs of zorg. ‘In sociale plannen wordt onze arbeidsmarktwaardescan letterlijk aanbevolen.'