wat doet een techsupport medewerker?
Een tech(nical) support medewerker biedt ondersteuning aan bij IT-technische problemen. Jij bent het eerst aanspreekpunt bij een probleem en brengt deze dan ook goed in kaart. Jij gaat aan de slag of je een oplossing kan vinden en kan deze ook goed overbrengen bij de melder van het incident. Dit kan gaan om kleine, maar ook grote en complexere incidenten. Als techsupport medewerker heb je een analytische blik en hou je het hoofd koel terwijl je de klant helpt.
hoe ziet de opleiding tot techsupport medewerker eruit?
De opleiding tot techsupport medewerker wordt verzorgd door TechGrounds. De theorie van de opleiding leer je in 6 weken. Deze is gericht op de techsupport systemen die je veel ziet terugkomen in het bedrijfsleven, zoals bijvoorbeeld TOPdesk. Maar ook zul je de fundamentele basis leren van netwerk- en beveiligingsbeheer. Ook zal je een Customer Experience traject volgen waarin je leert over gesprekstechnieken, webcare en social media en klantgerichte communicatie. Hierin werk jij dagelijks samen in werkgroepen aan opdrachten. Je wordt daarnaast ook begeleid door je leercoach.
Na deze 6 weken ga je je geleerde kennis gelijk gebruiken, want dan ga je namelijk beginnen aan je nieuwe baan! Dit zal in de vorm zijn van een traineeship. Zo krijg jij de benodigde begeleiding op de werkvloer, terwijl jij je skills verder aan het ontwikkelen bent. Daarnaast krijg jij tijdens deze traineeship salaris, zo leer en verdien je gelijk!
De opleiding in het kort:
-
binnen 12 maanden heb je het traject afgerond
-
leer aan de hand van (online) les, video tutorials, online lesboeken en oefentoetsen
-
de gehele opleiding kost jou niks
-
je hebt geen vooropleiding nodig
-
je werkt 40 uur per week dagelijks in werkgroepen aan opdrachten
-
je volgt de opleiding samen met 15 andere studenten
-
hierna start je gelijk aan een betaald traineeship