wat doet een techsupport medewerker?

Een tech(nical) support medewerker biedt ondersteuning aan bij IT-technische problemen. Jij bent het eerst aanspreekpunt bij een probleem en brengt deze dan ook goed in kaart. Jij gaat aan de slag of je een oplossing kan vinden en kan deze ook goed overbrengen bij de melder van het incident. Dit kan gaan om kleine, maar ook grote en complexere incidenten. Als techsupport medewerker heb je een analytische blik en hou je het hoofd koel terwijl je de klant helpt.

hoe ziet de opleiding tot techsupport medewerker eruit?

De opleiding tot techsupport medewerker wordt verzorgd door TechGrounds. De theorie van de opleiding leer je in 6 weken. Deze is gericht op de techsupport systemen die je veel ziet terugkomen in het bedrijfsleven, zoals bijvoorbeeld TOPdesk. Maar ook zul je de fundamentele basis leren van netwerk- en beveiligingsbeheer. Ook zal je een Customer Experience traject volgen waarin je leert over gesprekstechnieken, webcare en social media en klantgerichte communicatie. Hierin werk jij dagelijks samen in werkgroepen aan opdrachten. Je wordt daarnaast ook begeleid door je leercoach. 

Na deze 6 weken ga je je geleerde kennis gelijk gebruiken, want dan ga je namelijk beginnen aan je nieuwe baan! Dit zal in de vorm zijn van een traineeship. Zo krijg jij de benodigde begeleiding op de werkvloer, terwijl jij je skills verder aan het ontwikkelen bent. Daarnaast krijg jij tijdens deze traineeship salaris, zo leer en verdien je gelijk! 

De opleiding in het kort:

  • binnen 12 maanden heb je het traject afgerond

  • leer aan de hand van (online) les, video tutorials, online lesboeken en oefentoetsen

  • de gehele opleiding kost jou niks

  • je hebt geen vooropleiding nodig

  • je werkt 40 uur per week dagelijks in werkgroepen aan opdrachten

  • je volgt de opleiding samen met 15 andere studenten

  • hierna start je gelijk aan een betaald traineeship

  • een gratis opleiding tot techsupport medewerker
  • met deze opleiding ontwikkel je je op MBO4/HBO werk- en denkniveau

  • voordat je aan de opleiding begint, ben je al verzekerd van een werkplek

  • na de opleiding start een traineeship van minimaal 6 maanden en hierin doe je gelijk praktijkervaring op

  • tijdens het traineeship word je begeleidt en zijn er nog terugkomdagen vanuit de opleiding

begeleiding tijdens je opleiding tot techsupport medewerker

Gedurende de opleidingsperiode kun je van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur contact opnemen met je opleidingsadviseur. Daarnaast kom je dagelijks digitaal samen met je coaches en studiegenoten. Na de opleiding is jouw coach betrokken bij het traineeship en staat deze voor je klaar voor begeleiding. 

dit hebben we van je nodig

Om deel te nemen aan de opleiding tot techsupport medewerker vragen we het volgende van je:

  • je bent 18 jaar of ouder

  • je bent gemotiveerd en ambitieus

  • je hebt affiniteit met ICT en wilt jezelf graag ontwikkelen

  • je spreekt Nederlands en Engels

  • je bent minimaal 1 jaar fulltime beschikbaar

  • je bent bereid het gehele traject af te ronden

  • je bent woonachtig in de Randstad

interesseformulier opleiding techsupport

veelgestelde vragen de opleiding techsupport

  • wat doet een tech support medewerker?

    Als tech(nical) support medewerker bied jij ondersteuning bij IT-technische problemen. Je gaat op zoek naar een oplossing en zorgt dat je het contact onderhoudt met de melder van het probleem. Jij bent dus het eerste aanspreekpunt. Zo help jij de klant zo goed mogelijk.

  • hoe ziet de opleiding techsupport eruit?

    De opleiding wordt door TechGrounds geregeld. In 6 weken leer jij de benodigde theorie over gesprekstechnieken en social media, maar ook de basis van netwerk- en beveiligingsbeheer. Na deze 6 weken ga jij aan de slag bij een opdrachtgever in de vorm van een traineeship.