Hieronder tref je een overzicht van de veelgestelde vragen door werknemers en werkzoekenden. Staat je vraag er niet tussen? Bekijk de contactmogelijkheden.

selecteer een text template in het document

account

  • account aanmaken

    ik heb geen activiatiemail ontvangen of hij werkt niet

    Heb je geen mail ontvangen, werkt de link niet en/of krijgt je een melding dat de activeringslink niet geldig is? Ga dan naar 'wachtwoord vergeten' en vul je gebruikersnaam in (dit is meestal je e-mailadres). Je ontvangt dan opnieuw een link om het account te activeren. Let erop dat je het juiste e-mailadres gebruikt om je wachtwoord aan te vragen. Lukt het toch nog niet? Bel met onze helpdesk via 020 - 405 65 65. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur.

    hoe kan ik me inschrijven bij Randstad?

    Bij je eerste sollicitatie laat je gegevens achter. Hierdoor maak je gelijk je eigen Mijn Randstad-account aan, waarmee je kunt solliciteren, je cv kunt aanpassen en waar je contactgegevens van jouw intercedent vindt. Vind je geen passende vacature, maar wil je je toch inschrijven? Maak dan gebruik van het inschrijfformulier. Vul hier zo veel mogelijk gegevens in en geef duidelijk aan naar wat voor baan je zoekt.

  • account verwijderen

    ik wil mijn Randstad account verwijderen

    Wat jammer dat je je account wilt verwijderen. Wist je dat je ook je beschikbaarheid kan aanpassen om niet meer benaderd te worden? Ben je in de toekomst wél weer beschikbaar, dan heb je nog een account. Dat is fijn, toch? Wil je toch je account verwijderen? Log dan in via je persoonlijke Mijn Randstad-account. Klik daarna op 'account wijzigen'.

    mijn Randstad account is verwijderd

    We bewaren je account tot twee jaar na einde van het kalenderjaar waarin het dienstverband is beëindigd. Dit is in verband met de Wet bescherming persoonsgegevens. Na deze periode wordt je account verwijderd. Je kan een nieuw account aanmaken via Mijn Randstad.

  • inloggen

    Wat wil je doen?

    1. vraag nieuw wachtwoord aan
    2. vraag gebruikersnaam op
    3. hoe log ik in

    Check dit indien inloggen nog steeds niet lukt:

    • Mogelijk heb je meerdere wachtwoorden opgevraagd. Wacht even na het opvragen van een wachtwoord. Het laatst opgevraagde wachtwoord kun je gebruiken. 
    • Krijg je bij het opvragen van een nieuw wachtwoord de melding 'ongeldig account'? Dan is de gebruikersnaam die je gebruikt om dit wachtwoord op te vragen niet bekend bij ons. Vraag een nieuwe gebruikersnaam op.
    • Kan je tijdelijk niet inloggen? Dan is je account om veiligheidsredenen voor een half uur geblokkeerd.
    • Check of je het goede mailadres hebt doorgegeven. En vraag anders nog een keer een nieuw wachtwoord aan. 
  • jaaropgave

    waar kan ik mijn jaaropgave vinden?

    Op zoek naar je jaaropgaven? Bekijk ze onder geldzaken.

    kan ik een kopie van mijn jaaropgave opvragen?

    In je Mijn Randstad account is jouw jaaropgave beschikbaar gesteld. Heb je niet meer gewerkt sinds 2009? Dan kun je, in verband met de wet op de privacy, alleen schriftelijk een kopie van je jaaropgave aanvragen. Jouw handtekening is noodzakelijk om aan het verzoek te kunnen voldoen.

    Het verzoek moet de volgende gegevens bevatten:

    • naam en voorletters
    • sofinummer
    • het jaar waarover een kopie jaaropgave verlangd wordt
    • het adres waar de kopie naar toegestuurd moet worden
    • kopie van een geldige legitimatie

    Verstuur je verzoek naar het volgende adres:
    E-bridge b.v.
    Afdeling Administratie Employees
    Postbus 12600
    1100 AP Amsterdam-Zuidoost

  • mijn gegevens

    ik heb een wijziging in mijn bankrekeningnummer. Waar kan ik dit doorgeven?

    Wil je je rekeningnummer aanpassen of doorgeven? Dat kan! Bekijk en wijzig je gegevens in Mijn Randstad.

    ik heb een ander e-mailadres, hoe kan ik dit wijzigen in mijn account?

    Wil je je e-mailadres aanpassen? Bekijk en wijzig je gegevens in Mijn Randstad.

    ik wil mijn beschikbaarheid doorgeven

    Wil je je beschikbaarheid doorgeven? Goed om te doen! Geef via mijn gegevens door wanneer je beschikbaar bent om te werken.

    ik wil mijn gegevens wijzigen

    Wil je je adres, telefoonnummer of andere persoonlijke gegevens wijzigen? Regel het vandaag nog door in te loggen op Mijn Randstad. Alleen je achternaam en het rekeningnummer zijn niet te wijzigen via de portal, maar alleen door de vestiging. Als je niet met Mijn Randstad werkt, kun je tijdens kantooruren met je contactpersoon van Randstad bellen.

    ik wil mijn foto wijzigen in mijn profiel

    Wil je je foto uploaden of wijzigen? Ga naar mijn gegevens, klik op 'personalia bewerken' en vervolgens op 'foto wijzigen'. Let erop dat je een geldig afbeeldingsformaat uploadt (jpg, gif, etc.) en bijvoorbeeld niet een Word-document. Lukt het niet om je foto te uploaden? Zorg dat deze van een geldige afbeeldingsformaat is en niet groter dan 5MB.

    hoe kan ik mijn baanvoorkeur doorgeven?

    Heel goed om je voorkeuren aan ons door te geven. Als we je interesses helder hebben, sturen we je passende vacatures! Geef je voorkeuren direct door via mijn gegevens.

    ik wil mijn beschikbaarheid aanpassen

    Wil je je beschikbaarheid aanpassen? Dat kan via mijn gegevens! Bedoel je dat je je beschikbaarheid voor het rooster wilt inzien? Je vindt het rooster bij het overzicht in je persoonlijke Mijn Randstad. Zie je daar geen rooster staan? Neem dan contact op met je contactpersoon. Check de contactgegevens in dit overzicht.

    ik wil graag een wijziging doorvoeren in het toepassen van loonheffingskorting over de aanvullende ziektewet. Hoe doe ik dit?

    Voor het wijzigen van je loonheffingskorting kun je terecht bij je contactpersoon van de vestiging.

  • meldingen en (vacature) alerts

    ik wil graag een vacature-alert aanmaken

    Snel op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Maak dan vandaag nog een vacature alert aan. 

    hoe zet ik de vacature-alert stop?

    Ontvang je geen interessante vacatures meer in je mailbox? Pas je zoekfilters aan! Dit doe je via Mijn Randstad. Ga naar het tabje 'vacature alerts'. Wil je helemaal geen vacature alerts meer ontvangen? Je kan de alert eenvoudig stopzetten door te kiezen voor 'vacature alert opzeggen' onderin de vacaturemail.

    ik wil geen mails van jullie meer ontvangen

    Als je geen mails of vacature alerts meer wilt ontvangen, kun je jezelf hier voor afmelden via de ''afmelden'' button onderaan in de mail.

  • problemen met account

    ik heb geen activatiemail ontvangen of de link doet het niet

    Leuk dat je jezelf bij ons inschrijft! Nadat je dit gedaan hebt, ontvang je van ons per e-mail een link om je account te activeren. Heb je geen mail ontvangen, werkt de link niet en/of krijgt je een melding dat de activeringslink niet geldig is? Ga dan naar 'wachtwoord vergeten' en vul je gebruikersnaam in (dit is meestal je e-mailadres). Je ontvangt dan opnieuw een link om het account te activeren. Let erop dat je het juiste e-mailadres gebruikt om je wachtwoord aan te vragen. Lukt het toch nog niet? Bel met onze helpdesk via 020 - 405 65 65. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur.

    het activeren van mijn account lukt niet

    Bij het aanmaken van een account ontvang je van ons een e-mail om het account te activeren. Is het activeren niet goed gegaan? Via de knop wachwoord vergeten vraag je een nieuwe link aan.

    het opgevraagde wachtwoord doet het niet

    Waarschijnlijk heb je meerdere wachtwoorden opgevraagd. Wacht even na het opvragen van een wachtwoord. Het laatst opgevraagde wachtwoord kun je gebruiken.

    ik krijg de melding dat mijn account niet geldig is

    Krijg je bij het opvragen van een nieuw wachtwoord de melding 'ongeldig account'? Dan is de gebruikersnaam die je gebruikt om dit wachtwoord op te vragen niet bekend bij ons. Vraag een nieuwe gebruikersnaam op.

  • werkgevers account

    hoe maak ik een werkgevers account aan?

    Als werkgever ontvang je een account zodra je contactgegevens in ons systeem zijn gekoppeld aan een plaatsing van een flexmedewerker. Dit gaat dus automatisch. Je krijgt ook een account als een collega de rechten met je gedeeld heeft.

    ik wil graag de kandidaten voor een vacature bekijken

    De kandidaten worden zichtbaar in je account zodra de vacature is ingediend. We doen ons best om alle gegevens van de kandidaat in te vullen. Is dit niet het geval? Neem dan even contact op. Dan sturen wij de aanvullende informatie direct toe.

    T: 020-398 9031

    E: randstad.direct@nl.randstad.com

klachten

  • ik zoek contact (met mijn contactpersoon)

    Wil je contact met een medewerker? Dat kan natuurlijk! Bekijk de contactgegevens van de intercedent of recruiter met wie je eerder contact hebt gehad via dit overzicht. Is dat niet het geval? Check dan het telefoonnummer van een vestiging bij je in de buurt.

    Goed om te weten: onderaan de vacatures staat ook altijd een contactpersoon vermeld. 

    Heb je geen contactpersoon? Stel een vraag via ons contactformulier.

  • ik wil een klacht indienen

    Vervelend dat je een klacht hebt, maar fijn dat je hem met ons wilt delen. Op deze pagina lees je precies wat je kan doen: klachtenprocedure.

  • ik wil graag telefonisch contact over mijn klacht, is dit mogelijk?

    Wil jij graag telefonisch contact over je klacht? Dan is de Kwaliteitslijn te bereiken via: 00800 4000 240.

  • ik wil een melding doen van illegale praktijken/ernstige misstanden

    Het melden van misstanden kan anoniem worden gedaan, bij een extern bureau dat de melding doorspeelt naar de interne ‘Local Integrity Officer’. Deze melding kan zowel telefonisch als online worden gedaan. Voor beide kanalen is onderstaande toegangscode nodig. Tel. 0800 773 2587 (gratis, 24 uur per dag)

    Meld je de misstand liever online? Ga dan naar de website van speakupfeedback. Toegangscode: 42100

website / app

  • problemen met de wesbite

    er is een storing/fout op de website

    Werkt een onderdeel van de Randstad-website niet? Laat het ons weten door op 'feedback' te klikken. Die knop zie je aan de rechterkant van de pagina. We proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Bedankt voor het doorgeven!

    ik wil een datalek melden

    Als je een (vermoedelijk) datalek bent tegengekomen verzoeken wij jou dit direct te melden via deze link.

  • randstad app

    ik wil de randstad app downloaden

    Je rooster of salaris bekijken, uren indienen, vacatures zoeken of berichten ontvangen van je contactpersoon (intercedent)? Dit gaat allemaal makkelijk via onze app! Bekijk voor meer informatie de pagina over de randstad nl app.

    ik wil de randstad go app downloaden

    Met Randstad Go ben je 100% flexibel. Je bepaalt zelf waar én wanneer je werkt. Meestal is het werk voor één dag. En elke dag staat er in de Randstad Go app weer een nieuw aanbod voor je klaar. Jij hebt de touwtjes in handen! Meld je direct aan. Aanmelden