de voordelen van contractmanagement

  • 100% compliant aan wet- en regelgeving

  • alle leveranciers en zzp'ers uniform gecontracteerd
  • efficiënt inhuren met slechts één schakel
  • inzichtelijke rapportages en uitgebreide dashboards

  • vast contactpersoon en ontzorging op inhuurprocessen

hoe werkt contractmanagement?

Een contractmanager als Randstad Professional wordt ook wel ‘intermediair’ of ‘broker’ genoemd, omdat Randstad Professional bemiddelt tussen organisaties en externen. We onderhouden alle contacten met leveranciers en zzp’ers en we nemen de contractering van externen uit handen. Zo brengen we je overzicht, structuur en efficiëntie.

Zo ben je als organisatie volledig compliant aan relevante wet- en regelgeving, bespaar je kosten en tijd en heb je inzicht in inhuur. Ook heb je toegang tot arbeidsmarktupdates en krijg je proactief advies rondom wet- en regelgeving.

in 1 minuut uitgelegd

voor wie is contractmanagement interessant?

Heeft jouw organisatie behoefte aan overzicht en meer grip op het het inhuren van verschillende leveranciers en interim-professionals?  Zoek jij hulp bij het voldoen aan de veranderende wet- en regelgeving rondom de inhuur van externen? Dan is het contractmanagement van Randstad Professional een goede oplossing. 

dit levert contractmanagement op

  • 1. risicobeheersing: 100% compliant aan wet- en regelgeving

    Contractmanagement via Randstad Professional betekent dat je altijd voldoet aan de laatste wet- en regelgeving rondom externe inhuur. Hiervoor toetsen we onze beheersmaatregelen structureel met de Belastingdienst: van screening bij onboarding tot offboarding. Zo minimaliseren we veelvoorkomende risico’s op claims en naheffingen als:

    • Schijnzelfstandigheid zzp (Wet DBA);
    • Ketenaansprakelijkheid;
    • Inlenersaansprakelijkheid;
    • Levering door niet gerechtigde leverancier (Wet Waadi);
    • Claim door onvolledige dossiers van ingehuurde professionals;
    • Schade uit beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheid die niet te verhalen is.
  • 2. vast contactpersoon en advies op maat

    Vanuit Randstad Professional stellen we een relatiemanager voor je beschikbaar. Deze vaste contactpersoon is de schakel tussen jouw organisatie, de externe medewerker en leverancier. 

    Door persoonlijk contact en onze handige portal zorgt de relatiemanager voor een zorgeloze onboarding en screening zodat de externen zo snel mogelijk compliant kan starten! De relatiemanager adviseert je proactief bij wetswijzigingen en staat voor je klaar bij vragen over externe inhuur.

  • 3. transparantie in kosten en inhuurproces

    Dankzij onze managementrapportages en dashboardingtools heb jij de inhuur van externen altijd scherp in beeld. We bieden je hiermee inzicht in belangrijke zaken, zoals volume, samenstelling, verdeling over de organisatie en kosten. Op basis van deze inzichten blijven we optimaliseren. Verder pakken wij de regie op het uren- en facturatieproces en betalen wij alle zzp’ers en leveranciers op tijd.

  • 4. distributie van aanvragen

    Soms lukt het onze opdrachtgevers (of hun leveranciers) niet om de juiste interim-professional of zzp’er te vinden. Indien gewenst helpen wij met het werven en selecteren van de juiste professional door de aanvraag te distribueren naar ons grote netwerk van leveranciers en zzp’ers. 

  • 5. inzicht via gebruiksvriendelijk Vendor Management System

    We beschikken over ons eigen Vendor Management Systeem (VMS). Deze software is door onszelf ontwikkeld en wordt continu doorontwikkeld voor de dienstverlening van YIS. Doordat alle inhuurdata via dit systeem verloopt, zijn alle inhuurprocessen efficiënt en transparant. Via de dashboards van dit VMS beschik je over een gedetailleerd inzicht in de huidige stand van inhuur. 

neem contact met ons op over zorgeloos inhuren

Jouw privacy is belangrijk voor ons. Randstad gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens, zie hierover meer in ons privacy statement.