Tussenstand Jeugd op Zoek na vier weken: 6662 jongeren aan het werk

Diemen, 26 september 2013 – Vier weken na de start van het programma Jeugd op Zoek staat de teller van het aantal jongeren dat aan werk is geholpen op 6662. Het animo vanuit het bedrijfsleven blijft groot. Werkgevers bieden jongeren perspectief door hen werkervaring te bieden. Vacatures worden aangeboden op verschillende niveaus, zowel LBO, MBO als HBO. Veel plaatsing werden deze week gerealiseerd bij Hema, Albron en La Place.

Jongeren die tot nu toe aan werk geholpen zijn, zijn veelal aan de slag als productiemedewerker, medewerker horeca en winkelassistent. Daarnaast zijn ook financieel-administratief medewerkers, zweminstructeurs en helpdeskmedewerkers veel gevraagd. De meeste jongeren zijn aan werk geholpen in de provincie Zuid-Holland, Noord-Holland en Gelderland. Bijna de helft van de jongeren (49 procent) werkt 31 - 40 uur per week.

afsluiting programma 3 oktober

Marjolein ten Hoonte, directeur Arbeidsmarkt Randstad: “Op 3 oktober zijn we exact vijf weken verder na de start van het programma op 28 augustus in Rotterdam. Het programma en werkzoekende jongeren hebben letterlijk en figuurlijk op veel plekken in Nederland een gezicht gekregen. Op 3 oktober maken we samen met Mirjam Sterk op onze vestiging in Den Haag het eindresultaat bekend. We zijn blij met iedere jongere die we aan werk hebben geholpen en we gaan nog steeds voor 10.000 jongeren. De beschikbaarheid van vacatures is cruciaal en dat is de uitdaging in deze markt. Wij blijven er vol voor gaan om onze ambitie waar te maken. Het is goed om te zien dat de animo voor het programma onder bedrijven nog steeds groot is. De Jeugd op Zoek bus rijdt daarom in ieder geval door tot en met 11 oktober. De bus brengt werkzoekende jongeren in Nederland in contact met bedrijven in de regio.”

Jeugd op Zoek bus

De Jeugd op Zoek bus doet vandaag Roermond en Eindhoven aan. Volgende week rijdt de bus onder andere door Friesland en Zuid-Holland. Jongeren krijgen trainingen en kunnen direct solliciteren op beschikbare vacatures.