de 3 voordelen van employer branding

  1. je medewerkers blijven gemotiveerd en betrokken. En dat zorgt weer voor betere resultaten van je bedrijf. 

  2. je vindt sneller nieuw personeel. Als je al bekend staat als leuke werkgever is de stap om bij jou te solliciteren veel minder groot. Investeren in je werkgeversimago loont! 

  3. je hebt minder te maken met personeelsverloop: hoe beter je reputatie, hoe langer je medewerkers bij je organisatie blijven werken. 

je positionering als werkgever

Heb je je werkgeversmerk tot in de puntjes in orde? Dan wordt het tijd om je employer brand de wereld in te sturen. Naar toekomstige kandidaten dus! De positionering van je bedrijf draait erom hoe je werkgeversmerk overkomt op kandidaten. Denk dus na over welke verwachting en emotie je wilt oproepen en bepaal hoe je dat naar buiten toe communiceert.

trends employer branding

De interesse in employer branding neemt sterk toe. Door de veranderingen in de wereld van employer branding en recruitment, is het belangrijker dan ooit om je als merk te onderscheiden van andere werkgevers. Dit doen steeds meer bedrijven met een sterke employee value proposition. Hiermee laat je de eigen stem van je bedrijf horen. Lees hier alle trends op het gebied van employer branding.

employer brand onderzoek

Elk jaar doen we onderzoek naar de aantrekkelijkheid van bedrijven. Met dit jaar verbindend werkgeverschap als belangrijkste perspectief om de uitdagingen van de complexe wereld van werk aan te gaan. Download hier de onderzoeksresultaten van het Randstad Employer Brand Research 2024.