de 3 voordelen van employer branding

  1. je medewerkers blijven gemotiveerd en betrokken. En dat zorgt weer voor betere resultaten van je bedrijf. 

  2. je vindt sneller nieuw personeel. Als je al bekend staat als leuke werkgever is de stap om bij jou te solliciteren veel minder groot. Investeren in je werkgeversimago loont! 

  3. je hebt minder te maken met personeelsverloop: hoe beter je reputatie, hoe langer je medewerkers bij je organisatie blijven werken.  

je positionering als werkgever

Heb je je werkgeversmerk tot in de puntjes in orde? Dan wordt het tijd om je employer brand de wereld in te sturen. Naar toekomstige kandidaten dus! De positionering van je bedrijf draait erom hoe je werkgeversmerk overkomt op kandidaten. Denk dus na over welke verwachting en emotie je wilt oproepen en bepaal hoe je dat naar buiten toe communiceert. We nemen je mee in hoe je dat doet.  

trends employer branding

De wereld van employer branding en recruitment verandert razendsnel. Daarom volgen we de nieuwste trends op de voet. We zien dat de interesse in employer branding sterk toeneemt. Het is belangrijker dan ooit om je te onderscheiden van andere werkgevers. Steeds meer bedrijven positioneren zichzelf duidelijk met hun employee value proposition. Laat dus de eigen stem van je bedrijf horen! Natuurlijk hebben we de andere belangrijke trends op het gebied van employer branding ook voor je op een rijtje gezet. Bekijk ze hier.

employer brand onderzoek

Elk jaar onderzoeken we wie de meest aantrekkelijke werkgevers zijn in de profit en de non-profit wereld. De winnaars uit dit onderzoek ontvangen de felbegeerde Randstad Award. Inmiddels zijn de onderzoeksresultaten van het Randstad Employer Branding Research 2023 bekend. Benieuwd naar de winnaars? Bekijk het hier. 

veelgestelde vragen over starten met employer branding

  • hoe bepaal ik mijn werkgeversmerk?

    Je bepaalt je werkgeversmerk aan de hand van wat jij je medewerkers te bieden hebt. Zorg dat je dicht bij je imago op de werkvloer blijft, zodat je employer brand breed gedragen wordt in je organisatie. Lees meer over hoe je dat doet op deze pagina.

  • hoe ontwikkel ik een employer branding strategie?

    Je ontwikkelt een employer branding strategie vanuit het unieke verhaal van je organisatie. Start bij je missie en visie, en werk daarna de rest van je strategie uit. Lees er meer over op deze pagina.