Emmen, 23 november 2018 – Voor de zeven leerlingen die vandaag het diploma CNC-verspaner kregen uitgereikt, wacht een mooie toekomst in de techniek. Zij starten een stage van tien weken bij PM met baangarantie bij het bedrijf uit Dedemsvaart. Met succes volgden zij een acht weken durende de opleiding tot CNC- verspaners waarin praktijk en theorie wordt gecombineerd. De versnelde opleiding biedt uitkomst voor bedrijven die grote tekorten hebben aan technici. De leerlingen namen vanuit heel Nederland deel aan de opleiding in Emmen.

De opleiding is een gezamenlijk initiatief van Randstad, ‘Verder in Techniek’, UWV, Bedrijfsvakschool Techniek en Drenthe College. De opleiding wordt gegeven aan Bedrijfsvakschool Techniek Drenthe in Emmen en biedt geïnteresseerden in techniek de mogelijkheid tot het leren van een nieuw vak.

tekort aan technici oplossen

Na het traject doen de deelnemers een jaar lang werkervaring op bij Randstad. Door het grote aantal bedrijven wat op zoek is naar vakmensen in de techniek, kunnen deelnemers na dit jaar vaak direct aan het werk bij een bedrijf. Er is veel belangstelling vanuit bedrijven in Noordoost Nederland voor dit opleidingstraject. Randstad heeft voor het eerstvolgende opleidingstraject die zij gaan starten al diverse werkplekken voor deze leerlingen aangeboden gekregen.

gemotiveerde deelnemers

De afstand Limburg – Emmen was voor Mike Houba geen belemmering. Mike uit Limburg volgde de opleiding tot CNC- verspaner via Randstad en Verder in Techniek. Hij overbrugde de afstand tussen Limburg en Emmen door een slaapplek te zoeken in Emmen. En dat leidde tot succes. Met zijn diploma op zak gaat hij terug naar Limburg om daar te beginnen met zijn stage van tien weken, met uitzicht op een vaste baan.

kansen voor omscholers

Ook voor mensen die een andere kant op willen met hun carrière biedt de opleiding kansen. Steeds meer mensen laten zich omscholen en vinden het lastig deze stap te maken terwijl zij nog ergens anders aan het werk zijn. Tijdens deze opleiding bij Randstad, zijn deelnemers verzekerd van een jaar werkervaring en een baan bij een relevante werkgever.

aanmelden nieuwe klas nu mogelijk

Maandag 10 december begint een nieuw opleidingstraject tot CNC-verspaner aan de Bedrijfsvakschool Techniek Drenthe, in Emmen. Voor dit traject hebben al meerdere werkgevers in Noordoost Nederland een werkplek aangeboden. Aanmelden kan bij Esther ten Have via e-mail. Voor meer informatie kan er telefonisch contact op worden genomen via 06- 10 78 72 07.