Flexmedewerker start 2016 leergierig en investeert graag in zichzelf

publicatiedatum: 

DIEMEN, 12 januari 2016 – Flexmedewerkers willen graag blijven leren in 2016. Zij investeren in hun persoonlijke ontwikkeling. Randstad concludeert dit nadat afgelopen twee maanden ruim 4000 flexmedewerkers zich registreerden voor online trainingen van GoodHabitz. Uit onderzoek van Markteffect in opdracht van GoodHabitz blijkt dat slechts 27% van de Nederlanders in 2015 een werkgerelateerde training heeft gevolgd. En dat terwijl 87% van de Nederlanders aangeeft leren belangrijk te vinden.

Bijna driekwart van de respondenten (74%) uit het onderzoek vindt het belangrijk dat de werkgever investeert in persoonlijke ontwikkeling. Randstad wil deelnemers stimuleren kennis en vaardigheden te vergroten met het oog op een huidige of toekomstige functie. Reiant Mulder, algemeen directeur Randstad Nederland: “Het volgen van een opleiding of training is altijd goed, zeker om een nieuw jaar mee te beginnen. De snel veranderende moderne maatschappij stelt hogere eisen aan kennis en vaardigheden van werknemers. Daarin investeren, vergroot de kansen op de arbeidsmarkt op lange termijn. Via het programma #wordenwiejebent zetten we in op het ontwikkelen van talent. We willen mensen beter inzicht geven in competenties, talent en persoonlijkheid. Vanuit die overtuiging zijn we een samenwerking aangegaan met online trainingsbureau GoodHabitz.”

top vijf online trainingen

Trainingen volgen zorgt ervoor dat flexmedewerkers breder inzetbaar zijn en dat hun kennis en vaardigheden beter aansluiten op de markt. Bovendien kunnen zij hierdoor zichzelf ontwikkelen. De top vijf van meest gevolgde trainingen tot nu toe:
1. Lekker in je vel
2. Solliciteren met lef
3. Gesprekstechnieken
4. Excel
5. Gewoon goed Nederlands

meer Nederlanders willen leren

Uit onderzoek blijkt dat 87% van de Nederlanders leren belangrijk vindt (in 2014 was dit 80%). Toch volgde slechts 27% van de Nederlanders het afgelopen jaar een werkgerelateerde training. Als motief om te leren noemen respondenten het opdoen van kennis (75%) en het ontwikkelen van vaardigheden (71%). Carrière maken en het veranderen van gedrag wordt minder vaak genoemd als motivatie (17% en 19%). 

vragen van media? 

Journalisten met vragen over Randstad Nederland, persberichten of onderzoek kunnen contact opnemen met:

 

Joost Heeroma

Joost Heeroma
Sr. Communicatiemanager / Woordvoerder

T 020 569 13 02