Ex-shorttrackster Sanne van Kerkhof aan de slag bij Randstad

Olympiër drieëntwintigste (ex-)topsporter in bedrijf

DIEMEN, 12 mei 2014 – Ex-shorttrackster en olympiër Sanne van Kerkhof begint vandaag als intercedent bij Randstad in Heerenveen. Ze is de drieëntwintigste (ex-) topsporter in dienst van het bedrijf. De 27-jarige Van Kerkhof behaalde in haar carrière mooie resultaten waaronder viermaal Europees Kampioen en goud tijdens de World Cup in Dresden. Onlangs nam ze deel aan de Olympische Spelen in Sotsji. In haar nieuwe team zet ze alles op alles om kandidaten te koppelen aan de juiste werkgevers.

Van Kerkhof gaat aan de slag in Heerenveen, op steenworp afstand van Thialf, de trainingslocatie van haar oude teamgenoten, waaronder haar zus Yara van Kerkhof.
Sanne van Kerkhof: “Ik had al langer voor mijzelf besloten dat ik na dit seizoen wilde stoppen. Het feit dat Randstad gaandeweg het seizoen aansloot als hoofdsponsor heeft een en ander wel in stroomversnelling gebracht. Via het programma Goud op de Werkvloer heb ik veel oriënterende gesprekken gevoerd bij bedrijven. Uiteindelijk heb ik het gevoel dat dit de baan is die bij me past. Ik heb er veel zin in en benader dit met net zoveel passie als mijn sport.”

drieëntwintig topsporters

Van Kerkhof is de drieëntwintigste topsporter die Randstad in dienst neemt. Binnenkort komen daar nog drie sporters bij. “Vanuit het programma Goud op de werkvloer’, een initiatief van NOC*NSF en Randstad om topsporters te ondersteunen in hun tweede carrière, vragen we werkgevers topsporters een stage- of werkplek aan te bieden. Daar kunnen wij zelf natuurlijk niet in achterblijven. Wel wil ik benadrukken dat wij net als ieder bedrijf kandidaten allereerst selecteren op basis van capaciteiten en kwaliteiten. Niet iedereen is geschikt, al is het geen toeval dat we hier zo veel topsporters in huis hebben. Doorzettingsvermogen, wilskracht en een winnaarsmentaliteit, allen eigenschappen van topsporters, creëren dynamiek op de werkvloer. Een meerwaarde waar wij, maar ook andere bedrijven veel baat bij hebben”, aldus Bram Ronnes programmanager Goud op de Werkvloer bij Randstad.

over Randstad en topsporters

Randstad begeleidt, als Partner in Sport van NOC*NSF, sinds 1997 topsporters, talenten en coaches bij hun carrièrestap tijdens en na hun sportieve loopbaan. Zo heeft Randstad de afgelopen jaren ruim 3000 sporters in hun maatschappelijke carrière geholpen: van studieadvies en de Randstad Topsport Academie tot carrièrecoaching en een topsportvriendelijke stage- of werkplek via Goud op de Werkvloer.