Baankansen voor werkzoekenden in Noord Holland

Diemen, 29 september 2016 – UWV, opleider Technicom en Randstad starten een opleidingstraject voor werkzoekenden in de regio Noord Holland. Werkzoekenden die staan ingeschreven bij het UWV kunnen zich vanaf vandaag aanmelden voor een opleiding in techniek of logistiek. De partners selecteren uiteindelijk 35 kandidaten die kunnen starten. Randstad zet zich vervolgens in om kandidaten te plaatsen bij opdrachtgevers waar zij hun opleiding ‘on the job’ kunnen uitbreiden.

Randstad ondersteunt werkzoekenden met een speciaal ontwikkeld logistiek opleidingstraject. Kandidaten die hier voor kiezen, kunnen al in vier weken tijd de basis modules veiligheid, lean en werken in branche en bedrijf behalen, in combinatie met een hun hef- en reachtruckcertificaat. Voor de deelnemers zijn reeds werkplekken beschikbaar. De technische opleiding bestaat uit een opleidingstraject tot operator of monteur waarbij kandidaten een erkend MBO diploma behalen. De initiële leerperiode is 20 weken, inclusief acht weken praktijkstage. Daarna wacht een uitzendovereenkomst van 26 weken.

baankansen

Via het initiatief kunnen werkzoekenden hun kans op werk aanzienlijk vergroten. Eenmaal geselecteerd kiezen kandidaten zelf een van de aangeboden beroepsopleidingen. In de regio Noord Holland is veel vraag naar medewerkers in logistiek en techniek. Ook elders in Nederland start een opleidingstraject voor werkzoekenden. De samenwerkingspartners willen tot juli 2017 met medewerking van het bedrijfsleven landelijk 300 mensen naar werk helpen.

aanmeldingsprocedure kandidaten en bedrijven

Werkzoekenden die willen deelnemen aan het opleidingstraject, kunnen zich inschrijven via omscholingtechniek.nl. Technicom en Randstad selecteren vervolgens kandidaten die kunnen starten met een beroepsopleiding. Randstad nodigt bedrijven die een stageplek beschikbaar hebben uit te reageren via Bianca van Someren bianca.van.sommeren@nl.randstad.com 06-55147865 (Logistiek) of Natascha van der Laan n.van.der.laan@nl.randstad.com 06-46251623 (Techniek).