AMC Topsportvriendelijke Werkgever

AMSTERDAM, 8 mei 2014 – Het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam mag zich vanaf vandaag ‘Topsportvriendelijke Werkgever’ noemen. Een trotse Maas Jan Heineman, lid van de Raad van Bestuur van het AMC, ontving het keurmerk vandaag uit handen van Erben Wennemars en Operationeel Directeur bij Randstad, Jeroen Zwinkels.

Het keurmerk is een initiatief van NOC*NSF, Randstad en Stichting Sport & Zaken. Werkgevers die topsportvriendelijke stage- of werkplekken aanbieden aan (ex) topsporters komen in aanmerking voor dit keurmerk. Esmé Kamphuis (arts in de gynaecologie en piloot van het Nederlands bobsleeteam), Rogier Postma (stafadviseur planning & control en lid van Nationaal Mixed Beach Team frisbee) en Marije Smits (promovendus Kindergastro-enterologie en paralympisch atlete) krijgen allen de gelegenheid om bij AMC een maatschappelijke carrière te ontwikkelen.

Bram Ronnes, programmamanager Goud op de Werkvloer: “AMC heeft het keurmerk meer dan verdiend. Mooi om te zien dat topsport en werken in de zorg prima samen kunnen gaan.
Dat het kan bewijzen ook andere werkgevers. Inmiddels zijn ruim 250 sporters via Goud op de Werkvloer aan de slag.”

AMC Topsportvriendelijke Werkgever