Randstad Customer Intelligence nieuw bedrijfsonderdeel

klantcontacten voortaan gemanaged vanuit Social Media Command Center

DIEMEN, 20 januari 2014 – Randstad start een nieuw bedrijfsonderdeel onder de noemer Randstad Customer Intelligence (RCI). RCI biedt als eerste in Nederland een volledig pakket aan oplossingen voor bedrijven die klantcontacten via meervoudige kanalen willen organiseren, bemensen, managen en meten (omni-channel klantcontact). Vanaf april neemt Randstad een eigen Social Media Command Center in gebruik in de regio Amsterdam. Randstad levert de nieuwe service vanuit dit centrum, of op locatie bij de klant. Daarvandaan beantwoorden medewerkers vragen en reacties die via consumenten binnen komen bij bedrijven, ongeacht via welk kanaal, 24 uur per dag.

RCI voegt waarde toe aan klantcontacten en customer experience door teams in te zetten die met behulp van de nieuwste technologie klantcontacten efficiënter beheren, via alle kanalen. De dienstverlening richt zich op vijf contactkanalen: web/intranet, social media, telefonie, mail en het beheren van communities. “Consumenten maken in toenemende mate gebruik van verschillende kanalen en middelen om organisaties te bereiken. Deze nieuwe service tilt het callcenter-concept naar een hoger niveau en biedt bedrijven een complete oplossing voor het managen van complexe berichtenstromen”, aldus Tobias Walraven, managing director Randstad Customer Intelligence.

verhoging klanttevredenheid

“De vraag is niet meer of bedrijven voor verkoop- en servicedoeleinden moeten inspelen op de veranderende manier waarop consumenten contact leggen, maar hoe. Randstad Customer Intelligence beantwoordt deze vraag. De contactverzoeken van klanten komen via alle mogelijke kanalen binnen op een centraal punt. Getrainde medewerkers staan vervolgens klaar om de klant te woord te staan en vragen en klachten af te handelen”, aldus Walraven.

kostenbesparing

Door het inzetten van geavanceerde technologie en klantvriendelijke dienstverlening besparen organisaties kosten. Consumenten ontvangen op maat gesneden informatie via elk gewenst online kanaal, op elk gewenst moment

over Randstad Customer Intelligence

Randstad introduceert de nieuwe dienstverlening onder de naam Randstad Customer Intelligence BV. Dit is een samenwerking tussen Randstad en CX Company (SelfService en WebCare company). Managing director van RCI is Tobias Walraven. Walraven heeft als ondernemer ruime ervaring met CRM en Social Media. In 1985 was hij grondlegger van de SNT Group, de eerste dienstverlener op het gebied van CRM in Nederland.