Gelderlanders in de race voor stageplaats F1-team

Selectiedag laatste twintig kandidaten TT Circuit Assen

De kandidaten uit Gelderland:
Gijs Boom, Vincent Koning, Tim Schouten (Arnhem)
Niels van Sadelhoff (Duiven)
Matthijs Weenk (Ruurlo)

Arnhem, Duiven, Ruurlo, 7 augustus 2013 – Vijf Gelderlanders horen bij de laatste twintig kandidaten die in de race zijn voor een stageplaats bij het Williams Formule 1 Team. Randstad selecteert technische professionals voor de hipste en snelste stage ooit: twee weken meedraaien in de Williams F1 fabriek in Oxfordshire, Engeland. Een officiële oproep resulteerde in maar liefst 400 aanmeldingen. Gijs, Vincent, Tim, Niels en Matthijs maakten dankzij een sterk cv en motivatie een goede indruk. Zij hebben namelijk een uitnodiging op zak voor de laatste selectieronde, aanstaande zondag op het TT circuit Assen.

In Assen wacht resterende kandidaten een laatste interviewronde. Niemand minder dan Williams-coureur Pastor Maldonado steekt hen in een videoboodschap een hart onder de riem. Na 11 augustus blijven drie kanshebbers over. Op 16 augustus valt de ‘finishvlag’. Dan is bekend wie van 26 augustus tot en met 8 september in het Formule 1-team aan de slag gaat in de aanloop naar de Grand Prix van Monza.

bodywork, simulatie en windtunneltesting

“In de Formule 1 draait het naast motorvermogen en techniek, ook om mensen. Wie vooraan wil rijden heeft een topteam nodig. Van coureurs tot en met monteurs, alles moet passen. Wij willen daar via Randstad Engineering een top techniek-professional aan toevoegen. Samen met het Williams F1 Team streven wij naar de perfecte match. Naast een hele mooie werkervaring, doet de stagiair waardevolle kennis op. In het hart van de organisatie alles leren over F1- engineering, denk aan bodywork, powertrain, simulatie en windtunneltesting. Na afloop gaan we voor de kandidaat uiteraard op zoek naar een passende baan in het bedrijfsleven”, aldus Peter Feld, operationeel directeur Randstad Nederland.

negen constructeurstitels

Randstad is sinds 2006 Official Partner van het Britse Williams F1 Team. Het Formule 1-team, actief sinds 1975, heeft zich snel weten op te werken tot één van de meest succesvolle Formule 1-teams ooit. Met het behalen van negen constructeurstitels (peildatum mei 2013) heeft het team een opmerkelijke prestatie geleverd.

WIlliams Racing Team en Randstad