wat is aantrekkelijk werkgeverschap? 

Aantrekkelijk werkgeverschap is een combinatie van eigenschappen waarmee je nieuwe medewerkers aantrekt en eigenschappen waardoor huidige medewerkers langer bij je blijven werken. Je wordt een aantrekkelijke werkgever door bijvoorbeeld te investeren in je cultuur, je secundaire arbeidsvoorwaarden en de beleving van je medewerkers. 

alles over de employee value proposition

Een aantrekkelijk én sterk werkgeversmerk is gebouwd op een goede employee value proposition. Dus: wat bied jij je (toekomstige) medewerkers? En dat gaat zeker niet alleen om salaris, ontwikkelingsmogelijkheden, carrièreperspectieven en de werkomgeving. Denk ook aan de waarden van je organisatie! Deze moeten het waard zijn voor je medewerkers om hun kostbare tijd voor in te zetten. We helpen je om je employee value proposition uit te werken. Ontdek het hieronder. 

meer over je employee value proposition

denk na over je secundaire arbeidsvoorwaarden

Secundaire arbeidsvoorwaarden, ook wel employee benefits genoemd, zijn belangrijker dan ooit. Je (toekomstige) medewerkers kijken namelijk niet alleen naar salaris, maar ook naar wat je ze nog meer te bieden hebt. Krijgen ze bijvoorbeeld een fietsplan, extra vrije dagen, een sportabonnement of een laptop van de zaak? Dan heb je een streepje voor! 

meer over employee benefits

alles over candidate experience

Hoe ziet een sollicitant je organisatie? Dat is belangrijker dan je misschien denkt. Want wie een goede eerste indruk heeft van je organisatie, heeft een grotere kans er met plezier te blijven werken. En dat wil je! Zorg dus dat kandidaten vanaf het eerste moment een fijn gevoel krijgen. Van een bedankmail na een sollicitatie tot vriendelijke afhandeling als iemand het niet is geworden. We helpen je hieronder op weg. 

meer over candidate experience

laat je je organisatiecultuur zien

Je organisatiecultuur of bedrijfscultuur maakt een belangrijk deel uit van hoe het is om bij jou te werken. Zorg dus dat je organisatiecultuur past bij je werkgeversmerk en andersom. Willen jullie vooral veel plezier hebben op de werkvloer? Straal dat dan uit naar toekomstige medewerkers. Zijn jullie juist heel serieus? Laat dat dan ook zien. 

employer brand research

Elk jaar doen we onderzoek naar de aantrekkelijkheid van bedrijven. Met dit jaar verbindend werkgeverschap als belangrijkste perspectief om de uitdagingen van de complexe wereld van werk aan te gaan. Download hier de onderzoeksresultaten van het Randstad Employer Brand Research 2024.

veelgestelde vragen over aantrekkelijk werkgeverschap

  • hoe word ik een aantrekkelijke werkgever?

    Je wordt een aantrekkelijke werkgever door aandacht te besteden aan je imago als werkgever. Denk bijvoorbeeld aan je employee value proposition, de candidate experience, je secundaire arbeidsvoorwaarden en je organisatiecultuur. Benieuwd naar onze tips voor aantrekkelijk werkgeverschap? Lees het hier.

  • hoe zorg ik dat kandidaten bij mij willen werken?

    Om kandidaten aan te trekken investeer je in je employer brand, dus hoe toekomstige medewerkers naar je organisatie kijken. Dit bestaat uit je employee value proposition, de candidate experience, je secundaire arbeidsvoorwaarden en je organisatiecultuur.