Op deze pagina;

De uitkomsten van het employer branding research 2021 zijn bekend! Maar of jij en je bedrijf nu wel of niet onder de winnaars vallen, dit onderzoek is hoe dan ook interessant. Je kunt namelijk enorm veel leren van de resultaten. Een sterk employer brand heeft grote invloed op het succes van een bedrijf. En juist ook in deze tijd is employer branding en (ver)binding met je medewerkers belangrijker dan ooit. Want hoe hou je betrokkenheid en verbinding in een tijd waarin (groten)deels hybride gewerkt wordt? Hoe blijf je een aantrekkelijke werkgever voor talent? En hoe versterk je je werkgeversmerk?

De uitkomsten van het jaarlijkse Randstad employer branding research helpen je daarbij en geven inzicht in factoren die hier een belangrijke rol in spelen.

winnaars randstad award 2021

Jaarlijks onderzoeken we wie de meest aantrekkelijke werkgevers zijn in de profit en in de non-profit, zij ontvangen hiermee de Randstad Award. De winnaars van dit jaar zijn: NXP (profit) en TNO (non-profit). 
Lees hier waarom zij als meest aantrekkelijke werkgevers beoordeeld zijn

interview met nxp en tno

In dit interview met Bart Lugtenberg, Country HR Manager Netherlands bij NXP vertelt hij over de aanpak van hun employer branding strategie.
Lees het interview met NXP, winnaar Randstad Award 2021 (profit)

In dit interview met Irene van den Broek, HR Director bij TNO vertelt zij over het werken veilige, gezonde en duurzame samenleving. 
Lees het interview met TNO, winnaar Randstad Award 2021 (non-profit)

over het onderzoek

Met het REBR-onderzoek bestuderen we het imago en van een bedrijf en werkgeversaantrekkelijkheid aan de hand van een periodieke peiling onder een panel van respondenten. In 2021 namen we het onderzoek af in ruim dertig landen onder 200.000 respondenten voor maar liefst 5.755 organisaties. In Nederland onderzochten wij ruim 400 bedrijven en namen ruim 13.000 respondenten deel aan het onderzoek. We onderzoeken alle  grote bedrijven (profit en non-profit) per land. Onze respondenten zijn een representatieve afspiegeling van de beroepsbevolking (18 tot 65 jaar).  

Employer brand research 2021 downloaden

terugkijken online event employer branding