Employer branding is belangrijker dan ooit! Als aantrekkelijke werkgever is het makkelijker om talent te werven en te behouden in de huidige, krappe arbeidsmarkt. Maar hoe word (en blijf) je aantrekkelijk als werkgever? Wat zijn de drijfveren van je medewerkers en van nieuw talent om bij jouw organisatie te willen werken? En welke invloed hebben externe factoren op jouw employer brand? ​​Jaarlijks doen we hier wereldwijd representatief en onafhankelijk onderzoek naar. De belangrijkste conclusies, tips, informatie en de aantrekkelijkste werkgevers van Nederland lees je in onze nieuwe paper.

randstad employer brand research 2022: de nieuwe paper

In deze paper lees je onder andere:

  • hoe je kansen om je employer brand aantrekkelijk(er) te maken kunt zien en benutten in deze krappe arbeidsmarkt;

  • wat de waarde van een heldere company purpose betekent voor je employer brand - en voor trots en passie bij je medewerkers;

  • interview met de winnaars van de Randstad Awards;

  • tips voor het versterken van je employer brand

randstad awards 2022: dit zijn de aantrekkelijkste werkgevers van nu

Sinds 2000 reiken we ieder jaar de Randstad Award uit: dé prijs voor Nederlandse organisaties met het sterkste employer brand. Uit de 150 grootste organisaties (profit en non-profit) selecteren we de meest aantrekkelijke werkgever op basis van criteria als: arbeidsvoorwaarden, werksfeer en carrièremogelijkheden. In de paper lees je wie de winnaars zijn van dit jaar en waarom.

waarom employer branding belangrijk is

Of je nou tot de winnaars behoort of niet; dit onderzoek is belangrijk voor elke werkgever omdat het je inzicht geeft in de behoeften van werknemers/je medewerkers anno 2022. Dit bepaalt tenslotte mede het succes van jouw bedrijf. 

Verder ontdek je hoe andere organisaties succesvol employer branding inzetten en lees je de over waarde van company purpose & pride in de huidige tijdgeest. Een trend waar veel aantrekkelijke werkgevers bewust op inzetten. 

over het onderzoek

Het Randstad Employer Brand Research onderzocht in januari 2022 wereldwijd – in 31 landen - de aantrekkelijkheid van bedrijven. Wereldwijd zijn er 163.000 respondenten en 5.944 organisaties bij het onderzoek betrokken. Het onderzoek geeft een overzicht van bedrijven, sectoren en kenmerken die in trek zijn en waarom. Centraal staat het employer brand: het werkgeversmerk. Met de inzichten uit het onderzoek kunnen bedrijven hun uitstraling op de arbeidsmarkt ontwikkelen en bijsturen en een slag slaan in de strijd om talent.

de paper ‘de kracht van trots & passie' downloaden