Als ICT support medewerker beantwoord je klantvragen en los je daarmee direct problemen op. Een ICT support medewerker is verantwoordelijk voor het bieden van technische ondersteuning en oplossingen aan gebruikers die problemen hebben met computersystemen, softwaretoepassingen, netwerken, hardware of andere technologie-gerelateerde apparaten. 

gemiddeld salaris van een ict support medewerker

Wil je weten wat het gemiddelde salaris is van een ICT support medewerker? Bekijk het in de Randstad salarischecker. Onze tool berekent het gemiddelde loon van flexmedewerkers die als medewerker burgerzaken via Randstad aan het werk zijn. Leeftijd, locatie of eventuele bonussen zijn hierin niet meegenomen.

En benieuwd wat je netto overhoudt van dat salaris? Of weet je wat je netto wilt verdienen en wil je berekenen welk brutosalaris daarbij past? Check het in onze bruto netto calculator.

secundaire arbeidsvoorwaarden

Als ICT support medewerker zijn er een aantal secundaire arbeidsvoorwaarden waar je mogelijk mee te maken krijgt, afhankelijk van het bedrijf waarvoor je werkt en het specifieke contract dat je hebt. Denk bijvoorbeeld aan een pensioenregeling, vakantiedagen, ziektekostenverzekering, flexibele werktijden en verschillende opleidingsmogelijkheden.

doorgroeimogelijkheden als ict support medewerker

Ben je ICT support medewerker, maar ben je klaar voor de volgende stap in de ICT? Met de ervaring die je hebt opgedaan als support medewerker kan je gemakkelijk doorgroeien naar nieuwe functies. Hier zijn enkele voorbeelden:

  • teamleider: Geef je graag leiding aan een team, dan kun je kijken naar een rol als teamleider of supervisor. Je bent verantwoordelijk voor een team van supportmedewerkers en je zorgt dat ze hun taken goed uitvoeren.
  • netwerkbeheerder: Heb je interesse in netwerken en systeembeheer? Kijk dan of je je kan specialiseren in netwerkbeheer. Je kunt bijvoorbeeld een opleiding volgen of certificering behalen op dit gebied. Zo groei je snel door naar deze nieuwe uitdaging.

Wil jij je doorgroeimogelijkheden vergroten? We hebben verschillende opleidingsmogelijkheden in de ICT. Bekijk daarnaast ook onze tests, tips en trainingen en stoom jezelf klaar voor het doorgroeien in je rol van ict support medewerker.

met deze opleidingen en kwalificaties word je ict support medewerker

Om ict support medewerker te worden, heb je vaak een diploma in een ICT-gerelateerd veld nodig. Met deze opleidingen leer je de belangrijkste vaardigheden en kennis. Heb je nog geen diploma, maar wil je wel graag aan de slag als ICT support medewerker? Neem dan eens een kijkje bij ons werk-leertraject tot techsupport medewerker. In 6 weken leer je de theorie en daarna pas je die direct toe in de praktijk.

Daarnaast zijn er ook veel online cursussen en certificeringen die je kunt volgen om je vaardigheden en kennis op te bouwen. Het is belangrijk om, ook als je al aan het werk bent, te blijven leren en je kennis bij te houden, omdat de technologie en systemen constant evolueren en veranderen. Iedereen die via ons werkt kan daarom altijd gebruikmaken van onze online trainingen en opleidingen. Die vind je in je Randstad-profiel onder Mijn Ontwikkeling. Ook als je (nog) niet via Randstad werkt heb je toegang tot een deel van het opleidingsaanbod. Log direct in en ontdek wat bij je past! Nog geen Randstad-profiel? Maak er hier snel één aan!

welke eigenschappen en competenties ontwikkel je als ict support medewerker

Denk jij dat de functie van ICT support medewerker je op het lijf geschreven is? Dan herken je je vast in de volgende eigenschappen en competenties:

  • technische kennis: Je leert om technische problemen op te lossen en te werken met verschillende soorten software en hardware.

  • probleemoplossend vermogen: Een groot onderdeel van je functie als ICT support medewerker is het oplossen van problemen voor klanten. Daardoor leer je hoe je logisch problemen kunt identificeren en oplossen.

  • communiceren: Je hebt binnen je functie veel contact met klanten. Het is dus belangrijk dat je, zowel mondeling als schriftelijk, technische problemen aan de klant kunt uitleggen. Zij beschikken natuurlijk niet over dezelfde technische kennis als jij.

  • klantgerichtheid: binnen deze rol is het belangrijk dat je goed naar klanten luistert en bereid bent om vragen van klanten te beantwoorden en oplossingen te bieden die aan hun behoeften voldoen. Hierbij ben je natuurlijk altijd klantvriendelijk en empathisch.

Wanneer je werkt via Randstad heb je een aantal voordelen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • it is in élke organisatie nodig. Met IT ervaring kun je dus bij veel organisaties aan de slag
  • persoonlijk en deskundig advies van IT intercedenten, wel zo prettig
  • via onze opleidingsadviseur IT ben je nooit uitgeleerd
  • wij werken nauw samen met hét IT opleidingsinstituut: Techgrounds
  • een baan bij een bedrijf dat bij je past
  • door een uitgebreide intake weten weten wij de beste match te maken
  • een deta-vast contract

veelgestelde vragen over ict support medewerkers

  • wat doet een medewerker ict support?
  • wat verdient een ict support medewerker?

    Het salaris van een IT support medewerker is afhankelijk van het niveau en de ervaring. In onze salarischecker kan je dit gemakkelijk opzoeken.