wat doet een callcenter medewerker precies?

Als klantcontact medewerker help je mensen op afstand: telefonisch of via webcare. Met de juiste technieken weet je de juiste vragen te stellen, goed te luisteren en (vooral) door te vragen totdat je krijgt wat je zoekt. Een probleemoplosser die goed met klanten kan communiceren, dat is wat je straks bent als klantcontact medewerker.

hoe ziet de opleiding tot callcenter medewerker eruit?

In dit traject leer je alles over hoe je als klantcontact medewerker je klanten professioneel te woord staat, omgaat met emoties en wat de vaktermen van klantcontact precies inhouden. 

De opleiding ziet er als volgt uit:

  • na je aanmelding nemen we contact met je op en kijken we samen wanneer je start met de opleiding;

  • je gaat direct aan de slag met online praktijklessen, gecombineerd met e-learnings;

  • gedurende 6 dagen (verdeeld over 2 weken) ben je 14 uur bezig met online groepssessies en 20 uur met zelfstudie voor e-learnings en voorbereidende opdrachten;

  • met een paar dagen heb je je lessen via Teams en je zelfstudie afgerond, en heb je je certificaat tot callcenter medewerker op zak!

dit hebben we van je nodig

Dan moeten we natuurlijk ook nog wat zaken over jou weten. Hier is de checklist:

  • je bent 18 jaar of ouder;

  • je spreekt vloeiend de Nederlandse taal;

  • je bent in het bezit van een van het diploma tot deze mbo-3 opleiding; 

  • je vindt het leuk om contact te hebben met anderen en houdt wel van een praatje;

  • je kan goed overweg met computers;

  • je bent bereid om na de opleiding tussen de 24 en 40 uur te werken.

wat krijg je van ons?

  • werken en leren tegelijkertijd
  • persoonlijke begeleiding op maat
  • baangarantie na de opleiding

persoonlijke begeleiding tijdens je opleiding

Van begin tot eind word je begeleid door jouw opleidingsadviseur van de Randstad Boost Vakopleidingen. Met de opleidingsadviseur bespreek je telefonisch de voortgang en eventuele struikelpunten. Verder staat de opleidingsadviseur voor je klaar waar nodig.

aanmelden

Op dit moment zijn de aanmeldingen voor deze opleiding nog niet van start. Heb je wel interesse? Schrijf je dan in via ons interesseformulier. Zodra we je aanmelding ontvangen, nemen we telefonisch of per mail contact met je op. Dan bespreken we samen het gehele vervolgproces door, zoals het intakegesprek, een capaciteitentest via Randstad en het assessment. Na het gesprek weet je precies waar je aan toe bent.