wat doet een callcenter medewerker?

Als klantcontact medewerker help je mensen op afstand: telefonisch of via webcare. Met de juiste technieken weet je de juiste vragen te stellen, goed te luisteren en (vooral) door te vragen totdat je krijgt wat je zoekt. Een probleemoplosser die goed met klanten kan communiceren, dat is wat je straks bent als klantcontact medewerker.

hoe ziet de callcenter training eruit?

In dit traject leer je alles over hoe je als klantcontact medewerker je klanten professioneel te woord staat, omgaat met emoties en wat de vaktermen van klantcontact precies inhouden. 

De opleiding ziet er als volgt uit:

  • na je aanmelding nemen we contact met je op en kijken we samen wanneer je start met de opleiding;

  • je gaat direct aan de slag met online praktijklessen, gecombineerd met e-learnings;

  • gedurende 6 dagen (verdeeld over 3 weken) ben je 14 uur bezig met online groepssessies en 14 uur met zelfstudie voor e-learnings en voorbereidende opdrachten;

  • met een paar dagen heb je je lessen via Teams en je zelfstudie afgerond, en heb je je certificaat tot callcenter medewerker op zak!

voorwaarden voor toelating

Om mee te kunnen doen aan de callcenter training, hebben wij de volgende voorwaarden:

  • je bent 18 jaar of ouder;

  • je spreekt vloeiend de Nederlandse taal

  • je bent in het bezit van minimaal een mbo-4 diploma

  • je vindt het leuk om contact te hebben met anderen en houdt wel van een praatje

  • je kan goed overweg met computers

  • je bent bereid om na de opleiding tussen de 24 en 40 uur te werken

dit krijg je van ons

  • werken en leren tegelijkertijd
  • persoonlijke begeleiding op maat
  • baangarantie na de opleiding

persoonlijke begeleiding tijdens je callcenter training

Van begin tot eind word je begeleid door jouw opleidingsadviseur van de Randstad. Met de opleidingsadviseur bespreek je telefonisch de voortgang en eventuele struikelpunten. Verder staat de opleidingsadviseur voor je klaar waar nodig.

interesseformulier callcenter training

veelgestelde vragen over de callcenter training

  • hoe ziet de telefoontraining klantenservice eruit?

    In dit traject leer je alles over hoe je als klantcontact medewerker je klanten professioneel te woord staat, omgaat met emoties en wat de vaktermen van klantcontact precies inhouden. Benieuwd naar de training? Lees hier meer.

  • wat doet een callcenter medewerker?

    Als klantcontact medewerker help je mensen op afstand: telefonisch of via webcare. Met de juiste technieken weet je de juiste vragen te stellen, goed te luisteren en (vooral) door te vragen totdat je krijgt wat je zoekt. Een probleemoplosser die goed met klanten kan communiceren, dat is wat je straks bent als klantcontact medewerker. Benieuwd naar de training? Je leest het hier.