detachering & goed werkgeverschap

hoe werkt het en waar helpt Randstad mij mee?

Stel: je hebt gesolliciteerd op een vacature direct bij een bedrijf of organisatie, maar deze heeft vervolgens Randstad gevraagd jou in dienst te nemen en bij hen te detacheren. Dat betekent dat Randstad jouw werkzaken voor je regelt. Wat houdt dat precies in?

Randstad gaat verder dan het regelen van je urendeclaratie en de uitbetaling van jouw salaris: we begeleiden jou in je loopbaanontwikkeling, zowel tijdens als na je opdracht bij je huidige opdrachtgever. We zorgen hierbij voor gelijkheid in beloning en ontwikkeling ten opzichte van je collega’s die wél direct in dienst zijn bij je opdrachtgever. Wel zo eerlijk. Stopt je huidige opdracht? Dan kijken wij samen met jou verder naar een nieuwe. Het einde van je opdracht is dus niet einde werk: samen kijken we naar een goede vervolgstap.

het werkt als volgt

  • aanmelden: Jouw opdrachtgever meldt jou bij ons aan. We vragen jou via ‘Mijn Randstad’ je gegevens in te vullen.
  • selectie: Randstad doet de laatste stap in de selectie en neemt vervolgens contact met jou en je opdrachtgever op om de opdracht, indien akkoord, definitief te maken.
  • plaatsing & onboarding: kennismaking met Randstad en uitleg over de arbeidsovereenkomst en procedures.
  • begeleiding: Tijdens de opdracht houden we contact met je over je voortgang en ontwikkeling. Op basis hiervan, en met de input van je opdrachtgever, vullen we jouw dossier aan. Zo leren we je beter kennen. Ook begeleiden we je bij ziekte of arbeidsongeschiktheid.
  • doorplaatsen: Indien de opdracht bij je huidige werkgever afloopt, begeleiden we je naar een vervolgopdracht indien je daar behoefte aan hebt.

je kunt daarnaast altijd rekenen op…

  • gelijkheid in beloning en ontwikkeling t.o.v. jouw collega’s
  • transparantie over arbeidsvoorwaarden, rechten en plichten
  • stipte en correcte uitbetaling
  • informatie over cao, pensioen en andere vragen
  • een handig online systeem voor je urenregistratie, looninformatie en al je andere werkzaken

Heb je nog vragen? Bekijk de FAQ hieronder of neem contact op met jouw contactpersoon van Randstad.

veelgestelde vragen Randstad Employability

hoe helpt Randstad mij bij mijn loopbaan en ontwikkeling?

Tijdens jouw opdracht houden wij regelmatig contact met jou en de opdrachtgever. Randstad zal jou begeleiden tijdens de opdracht en faciliteren in scholing. Via de Randstad Academie zijn er talrijke opleidingen en/of trainingen te volgen. Ook zullen wij in overleg met de opdrachtgever jouw functioneren vast stellen en op deze manier leren wij je nog beter kennen. In het geval dat jouw opdracht bij onze opdrachtgever niet verlengd wordt zullen wij alles in het werk stellen om, indien gewenst, een vervolgopdracht voor jou te vinden. Wij bieden je hiervoor verschillende activiteiten aan, bijvoorbeeld het gezamenlijk opstellen van een goed CV, het aanbieden van een e-learning en de toegang tot ruim 4000 vacatures die Randstad dagelijks heeft.

wat is Mijn Randstad?

Als je aan de slag gaat via Randstad ontvang je een activatielink voor je Mijn Randstad account. Dit is onze online serviceportal. Met je persoonlijke account kun je 24/7 al je gegevens inzien en verschillende werkzaken regelen: uren declareren, ziek- en beter meldingen invoeren en je salarisstroken online bekijken.

welke werkzaken kan ik bekijken en regelen in Mijn Randstad?

Mijn Randstad biedt je de volgende mogelijkheden

  • Mijn gezondheidszaken: via dit tabblad kun je je ziek- en beter melden.
  • Mijn gegevens: inzage in een aantal persoonlijke gegevens, zoals deze in de administratie van Randstad bekend zijn. Deze gegevens kun je ook in Mijn Randstad aanpassen.
  • Mijn afspraken: hier kun je onder andere de door jou geaccordeerde Voorwaarden van uitzenden en detacheren, de bevestiging(en) van je arbeidsovereenkomst met Randstad en de bevestiging(en) van detachering inzien en controleren. Klopt er iets niet in een bevestiging? Laat ons dat dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 dagen weten.
  • Mijn geldzaken: hier kan je online jouw loonstroken en jaaropgaven inzien
  • Uren declareren: ook dit doe je eenvoudig in Mijn Randstad

wie regelt de uitbetaling van mijn salaris?

Randstad betaalt jouw salaris op basis van het aantal gewerkte uren of de in de arbeidsovereenkomst vastgelegde uren. Je ontvangt je salaris per week, per periode van vier weken of na afloop van de maand. Dit is afhankelijk van de gekozen contractvorm en arbeidsvoorwaardenpakket. Jouw betaalfrequentie vind je terug in de bevestiging van je arbeidsovereenkomst en/of de bevestiging van detachering. Hier kun je bekijken wanneer jouw salaris gestort wordt.

waar moet ik mij ziek melden?

Je meldt je ziek op de eerste ziektedag bij Randstad én informeert jouw opdrachtgever. Ziek en beter melden bij Randstad doe je online via Mijn Randstad onder de tab ‘Mijn Gezondheidszaken’. Deze ziekmelding moet minimaal een half uur voor aanvang van je werkzaamheden plaatsvinden en uiterlijk vóór 10:00 uur ‘s ochtends.

wie begeleidt mij bij ziekteverzuim?

Om jou tijdens ziekte zo goed mogelijk te begeleiden hanteert Randstad bepaalde regels rond ziekteverzuim. Je vindt deze regels terug in het verzuimprotocol.
Conform de ABU-cao voor Uitzendkrachten krijg je maximaal twee jaar (gedeeltelijk) loon doorbetaald. De eerste ziektedag geldt als wachtdag waarover je geen loon ontvangt.

waar vind ik meer informatie over mijn arbeidsvoorwaarden?

De ABU-cao voor Uitzendkrachten vormt de basis van onze arbeidsverhouding. Daarnaast vind je in de werkwijzer informatie over de meest uiteenlopende zaken, bijvoorbeeld over het uitbetalen van uw salaris, vakantierechten, feestdagen, ziekte en pensioen.

ik wil contact

We helpen je graag verder. Wil je antwoord op je vraag, vul dan ons contactformulier in of bel ons op telefoonnummer 020 398 90 30