verleiden, verrassen, verwennen en vakantiekrachten

verleiden. verrassen. verwennen en vakantiekrachten

28 juli 2015De lucht van barbecue hangt in de lucht, de jas blijft aan de kapstok, de wegen naar de kust zijn druk. Het is zomer! Een periode waar de Nederlander van geniet, maar voor ondernemers is er ook een schaduwkant. Hoe houdt u uw bedrijf draaiend als uw medewerkers (tegelijk) op vakantie zijn? Of als uw bedrijf te maken heeft met een zomerpiek? We gingen in gesprek met Robert Visser, directeur Leisure bij Albron. Hoe gaat Albron de zomer door?


verlengstuk

Albron houdt zich al langer dan een eeuw bezig met zorg voor lekker en gezond eten en drinken. Voor uw beeldvorming: dagelijks zijn er 5.000 medewerkers op 1.000 locaties aan de slag. Directeur Robert Visser, die zijn gezicht dikwijls laat zien op grote evenementen, legt uit dat de recreatiewereld volop in beweging is. Bezoekers en gasten verwachten meer dan alleen een maaltijd of een drankje. ‘Albron was vroeger vooral facilitaire horeca, catering ook wel. Dat is het vaak allang niet meer. Het is niet meer alléén het ontzorgen van de werkgever. Het is ook een verlengstuk zijn voor de werkgever, een stap verder gaan dus’, aldus Robert. In dat kader is Albron Leisure ontstaan, een onderdeel van Albron waarbij het verleiden, verrassen en verwennen van consumenten centraal staat.

waarmaken van gastvrijheid

Verleiden, verrassen, verwennen dus. Het vraagt wat van een medewerker van Albron. En dus ook van vakantiekrachten. En die zijn benodigd in zo’n dynamische branche. Robert vertelt: ‘Het type werknemer verschilt per opdrachtgever en wordt afgestemd op het evenement. We definiëren altijd duidelijk waaraan de vakantiekrachten aan moeten voldoen. Uitstraling, vakbekwaamheid, motivatie en flexibiliteit zijn veelvoorkomende eisen. Maar we kunnen al deze benodigdheden vangen onder één containerbegrip: gastvrijheid. Het waarmaken van gastvrijheid is de belangrijkste voorwaarde om bij Albron te werken en daar zoeken we samen met Randstad onze werknemers op uit.’

genieten van de zomer

Vooral in de dagrecreatie zijn er veel pieken voor Albron. Dagrecreatie is namelijk sterk seizoensgebonden. ‘Met name daar zoeken we het partnership met Randstad. Een partner die alles rondom de mensen regelt, denk aan werving, selectie en planning. Maar ook een partner die kwalitatief meedenkt in de operatie.’ Robert sluit af: ‘Het komt er op neer dat wij oplossingen bieden voor onze opdrachtgevers en Randstad doet dat weer voor ons. Ook bij extreme drukte hebben wij de juiste mensen op de juiste plekken, zodat de klanten van onze opdrachtgevers altijd ongedwongen kunnen genieten van eten en drinken. Precies waar we voor staan. Wat ons betreft mag de zomer wel blijven duren!’