wat kost een nieuwe medewerker?

Het aannemen van een nieuwe medewerker kost tijd en geld. Maar u kunt het ook zien als een investering in uw bedrijf. Het is namelijk van groot belang om goed personeel aan te nemen en vooral te behouden.

op deze pagina

kosten
investeer in nieuwe medewerkers
payroll: meer flexibiliteit en minder kosten

Wilt u een nieuwe medewerker aannemen? Houd dan eerst rekening met de kosten voor de werving en selectie van de nieuwe medewerker. U kunt kostbare tijd besparen door de juiste informatie op te nemen in de vacaturetekst. Houd uw advertentiekosten laag door uw eigen medewerkers in te zetten in de zoektocht naar geschikte kandidaten. Zij hebben vaak een groot netwerk van vrienden, oud-collega’s en vak- en studiegenoten die wellicht aan het functieprofiel voldoen. Wilt u de zoektocht naar een nieuwe medewerker liever uitbesteden? Randstad helpt u graag! Neem direct contact met ons op.

kosten

Een nieuwe medewerker kost meer dan het maandelijkse brutoloon. U draagt als werkgever ook verplichte bijdragen en reserveringen af. Hoe hoog de kosten voor een nieuwe medewerker precies uitvallen, hangt af van de cao die van toepassing is en de afspraken die u met de nieuwe medewerker maakt. 

Directe loonkosten voor een nieuwe medewerker bestaan onder andere uit: 

  • salaris
  • vakantietoeslag
  • winstuitkeringen

Indirecte loonkosten hangen af van de afspraken die u met de nieuwe medewerker maakt. Deze kosten zijn onder andere:

  • pensioen
  • reiskosten
  • onkostenvergoedingen

Verplichte premies en bijdragen die u alls werkgever moet afdragen aan de Belastingdienst, zijn onder meer:

  • loonbelasting
  • premie volksverzekeringen
  • premies werknemersverzekeringen
  • inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet

investeer in nieuwe medewerkers

Beschouw een nieuwe medewerker niet als een kostenpost, maar als een investering in uw onderneming. Neem de tijd voor een goede introductie, zodat de nieuwe medewerker zich snel thuisvoelt in uw organisatie en beter presteert. Daar houdt het voor u als werkgever nog niet op. In een tijd van continue verandering in uw markt en uw bedrijf, is het zaak dat uw nieuwe medewerker in staat is deze veranderingen bij te houden. Daarnaast wilt u gekwalificeerd personeel natuurlijk zo lang mogelijk aan u binden. Daarom is het belangrijk te investeren in de ontwikkeling van zowel uw bestaande als uw nieuwe medewerkers.

payroll: meer flexibiliteit en minder kosten

Steeds meer ondernemers kiezen voor payrolling. U werft en selecteert uw nieuwe medewerker zelf en bepaalt ook de arbeidsvoorwaarden en de dagelijkse gang van zaken op kantoor. De payroller wordt juridisch werkgever, waardoor u geen omkijken meer heeft naar administratieve handelingen. Dit geeft u meer flexibiliteit en zorgt voor minder kosten en minder risico’s.
> wat kanRandstad Payroll Solutions voor u betekenen?
> meer over Payrolling in de Werkpocket