social media en nieuwe klanten

Veel ondernemers zijn op zoek naar manieren om social media zakelijk in te zetten, uiteindelijk met het doel nieuwe klanten aan zich te binden. Dat vraagt om een goede online strategie. Randstad helpt u graag op weg.

op deze pagina 

e-mailmarketing
social media

Een goede online strategie begint met een goede website. Heeft u nog geen website? Dan loopt u de kans mis om online gevonden te worden door potentiële klanten. Een goede website is informatief, actueel en vindbaar in zoekmachines. Omdat steeds meer mensen mobiel internetten, is het ook belangrijk te investeren in een mobiele website die goed leesbaar is op tablets en smartphones.

e-mailmarketing

Als u uw (potentiële) klanten regelmatig op de hoogte wilt houden, kunt u klanten op uw website een mogelijkheid bieden om zich in te schrijven voor een gratis periodieke e-mail nieuwsbrief. Er zijn verschillende programma’s beschikbaar waarmee u op eenvoudige wijze een e-mail nieuwsbrief opstelt en verstuurt. Zorg ervoor dat u in de e-mail nieuwsbrief doorlinkt naar uw eigen website en de social media waarop uw organisatie actief is.

social media

Op welke social media wilt u actief zijn? Er zijn vele mogelijkheden, waaronder Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram en Google+. Bedenk op welke social media uw doelgroep actief is, en focus uw aandacht op deze social media. Voordat u aan de slag gaat met posten op social media, is het goed om na te denken over de frequentie van de posts, waar de posts over moeten gaan en wie uw doelgroep is. Bedenk ook dat uw doelgroep op Twitter kan verschillen van uw doelgroep op LinkedIn of Facebook. Wilt u het beheer van social media liever uitbesteden? Denk dan eens aan webcare via Randstad Teams@work. Bekijk meer informatie over Randstad Teams@work