praktische tips voor acquisitie

op deze pagina

social media
website
nieuwsbrief
netwerken

social media

Voor ondernemers worden social media steeds belangrijker om in contact te komen met (potentiële) klanten. Bepaal uw doelgroep en bedenk op welke social media-kanalen zij actief zijn. Door regelmatig updates en foto’s te delen via Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram of andere social media-kanalen is de kans groot dat u (potentiële) klanten bereikt. Zorg er wel voor dat u interessante berichten deelt die niet alleen gericht zijn op het verkopen van uw product of dienst. Acquisitie via social media is relatief goedkoop, al moet u er wel voldoende tijd in blijven steken om succesvol te zijn. Wilt u het beheer van social media liever uitbesteden? Of wilt u uw klantcontact via social media optimaliseren? Denk dan eens aan webcare via Randstad Teams@work.
> bekijk meer informatie over Randstad Teams@work

website

Een goede online strategie kan u ondersteunen bij uw acquisitie. Dit begint met een goede website. Heeft u nog geen website? Dan loopt u de kans mis om online gevonden te worden door potentiële klanten. Een goede website is informatief, actueel en vindbaar in zoekmachines. Omdat steeds meer mensen mobiel internetten, is het ook belangrijk te investeren in een mobiele website die goed leesbaar is op tablets en smartphones.

nieuwsbrief

Als u uw (potentiële) klanten regelmatig op de hoogte wilt houden, kunt u klanten op uw website een mogelijkheid bieden om zich in te schrijven voor een gratis periodieke e-mail nieuwsbrief. Ook dit is een vorm van acquisitie. Er zijn verschillende programma’s beschikbaar waarmee u op eenvoudige wijze een e-mail nieuwsbrief opstelt en verstuurt. Zorg ervoor dat u in de e-mail nieuwsbrief doorlinkt naar uw eigen website en de social media waarop uw organisatie actief is.

netwerken

Een andere vorm van acquisitie is netwerken: het leggen en onderhouden van contacten met andere ondernemers. U vertelt anderen wie u bent, wat u doet en wat u te bieden heeft. Voorbeelden van netwerken zijn het bijwonen van lezingen, seminars en congressen. Vaak leiden de contacten die u daar hebt opgedaan op korte of lange termijn tot nieuwe klanten of opdrachten.