Randstad en Lucille Werner luiden de gong voor mensen met arbeidsbeperking

Gongceremonie Beursplein 21 oktober symbolische start samenwerking

Diemen, 20 oktober 2014 – Lucille Werner opent morgen de Amsterdamse beurs met een klap op de gong. Hiermee vraagt ze, samen met Randstad, aandacht voor de kansen op de arbeidsmarkt van mensen met een beperking. De gongceremonie is een symbolische start van de samenwerking tussen de Lucille Werner Foundation en Randstad om arbeidsgehandicapten en werkgevers te ondersteunen de Participatiewet goed te kunnen uitvoeren. De wet gaat op 1 januari 2015 in en heeft als doel meer mensen met een arbeidsbeperking aan werk te helpen.

De nieuwe wet schrijft voor dat in de komende jaren minstens 125 duizend banen gecreëerd moeten worden voor mensen met een arbeidsbeperking.

krachten bundelen

De Lucille Werner Foundation heeft de expertise in huis om de doelgroep te bereiken en mobiliseren. Randstad kent het bedrijfsleven en de arbeidsmarkt. Door krachten te bundelen beoogt de samenwerking zoveel mogelijk arbeidsgehandicapten te helpen naar werk.

Marleen van Arkel, programmamanager Randstad Participatie: “Werkgevers hebben ondersteuning nodig bij hoe zij de juiste voorwaarden kunnen creëren voor een passende werkplek. Aan de andere kant hebben kandidaten vaak niet het juiste netwerk om die passende baan te vinden. Wij hebben jobcoaches in huis die voor de juiste begeleiding kunnen zorgen, zowel van werkgever als werknemer.” Lucille Werner: “Er is zoveel wat mensen met een beperking allemaal wel kunnen. Ik wil dat bedrijven al die talenten ook ontdekken. Ik luid vandaag de gong om hen daarvan bewust  te maken.”

over de Lucille Werner Foundation

De Lucille Werner Foundation heeft als doel mensen met een handicap optimaal deel te laten nemen aan de samenleving. Zo zet zij diverse tv producties in voor positieve beeldvorming en helpt zij talenten met een handicap op weg naar een duurzame plek op de arbeidsmarkt.