Le Tour Utrecht zoekt enthousiaste Tourmakers

publicatiedatum: 

Utrecht, 9 oktober 2014 – De Tour de France ontmoeten, beleven, voelen en meemaken. Vandaag start de wervingscampagne waarin op zoek wordt gegaan naar 2.500 Tourmakers, de vrijwilligers die de Grand Départ van de Tour de France in 2015 tot een succes gaan maken.

Van 1 t/m 5 juli kleurt Utrecht geel met een ploegenpresentatie, de start van een individuele tijdrit van 13,7 kilometer dwars door de stad en een 2e etappe die onder de Dom doorgaat. Tijdens dit spektakel verwacht Utrecht 600.000 tot 800.000 bezoekers. Met wereldwijd 3,5 miljard TV-kijkers staat Utrecht in de schijnwerpers. Dit wielerspektakel kan alleen slagen met de inzet van vele enthousiaste en flexibele Tourmakers. Randstad verzorgt de werving, selectie, training, planning en begeleiding van de Tourmakers voor, tijdens en na het wielerevenement. Enthousiaste Tourmakers die deze unieke beleving willen meemaken worden opgeroepen  zich aan te melden

Burgemeester Jan van Zanen: “Als Tourmaker werk je mee aan het succes van de Grand Départ in onze stad. Je bent een onmisbare schakel en zorgt ervoor dat het een onvergetelijke beleving wordt voor bezoekers en inwoners. Maar je krijgt natuurlijk ook een unieke kijk in de keuken van het grootste jaarlijkse terugkerende sportevenement ter wereld. Kortom: een once in a lifetime ervaring. Wil jij erbij zijn? Meld je dan nu aan! Samen maken we er een geweldig feest van.”

Tourmakers kunnen aan de slag in drie functies: 1) Medewerker Techniek, Veiligheid en Mobiliteit 2) Medewerker Marketing en Hospitality 3) Medewerker activatieprogramma. Flexibiliteit, enthousiasme en gastvrijheid zijn belangrijke eigenschappen van een Tourmaker. En een Tourmaker moet zich herkennen in de kernwaarden van Le Tour Utrecht: persoonlijk, inspirerend, energiek en feestelijk.

Reiant Mulder, algemeen directeur Randstad Nederland: “Dit is zo leuk om te doen! Als partner van NOC*NSF ondersteunen wij al vele jaren de top- en breedtesport in Nederland. Randstad staat voor groei en talentontwikkeling en zorgt ervoor dat mensen en organisaties het beste uit zichzelf kunnen halen. Als Tourmaker ben je ambassadeur en hét gezicht van Le Tour Utrecht en de stad Utrecht. Wij zorgen als dé hr-partner van Utrecht 2015 voor de juiste persoon op de juiste plaats.”

Aanmelden voor dit event kan op www.tourdefranceutrecht.com

vragen van media? 

Journalisten met vragen over Randstad Nederland, persberichten of onderzoek kunnen contact opnemen met:

 

Joost Heeroma

Joost Heeroma
Sr. Communicatiemanager / Woordvoerder

T 020 569 13 02