Steun voor patiënten en collega’s Epke Zonderland

HEERENVEEN/DIEMEN, 7 maart 2014 - Patiënten en personeel van ziekenhuis Tjongerschans krijgen vandaag support. Randstad-medewerkers helpen vrijwillig bij het serveren van ontbijt en fruit aan ouders en hun opgenomen kinderen in het Centrum voor Vrouw, Moeder &Kind. De actie vormt het startsein voor Randstad Zorgt, een jaarlijkse vrijwilligersdag waarbij medewerkers uit de hele Randstad- organisatie de handen uit de mouwen steken bij zorginstellingen in Nederland. Morgen vindt de zestiende editie plaats. Olympiër Epke Zonderland, werkzaam in het Heerenveense ziekenhuis, moedigt de actie aan en gaf het symbolische startsein.

Morgen gaan ruim 160 medewerkers aan de slag, veelal op klussen aangedragen door klanten in de zorgsector, variërend van huishoudelijke hulp tot poffertjes bakken. In totaal bezoeken ze zo’n 36 zorginstellingen, verspreid in Nederland. Al sinds 1999 organiseert Randstad deze dag, waarin vrijwilligers zorginstellingen een handje helpen. In de afgelopen zestien jaar zijn al zo’n 13.000 uur aan ‘handjes’ geleverd.

toekomstbestendige zorg

Hans Hoogeveen, Directeur Operations Randstad Nederland: “We halen heel veel voldoening uit Randstad Zorgt. Niet alleen op die ene dag, we zijn dagelijks begaan met deze sector. De gezondheidszorg ondergaat grote veranderingen en verdient aandacht. Er is onzekerheid over de rol van de overheid en zorgverzekeraars. Vooruit kijken en toekomstbestendige zorg bieden, vraagt veel van het aanpassingsvermogen van zorginstellingen en het personeel, ook op het gebied van werk. Zorginstellingen vragen ons regelmatig om advies in relatie tot personeelsplanning. Als je dat goed organiseert, ben je beter in staat minder voorspelbare omstandigheden binnen de zorgsector op te vangen.”

Epke Zonderland

Naast een succesvolle sportcarrière investeert olympiër Epke Zonderland bewust tijd in een maatschappelijke carrière. “Dat is niet altijd eenvoudig, maar werken in de zorg is dankbaar en nuttig. Het is belangrijk dat we aandacht blijven besteden aan gezondheidszorg. Een initiatief als Randstad Zorgt juich ik daarom toe. Ik wens iedereen die hier zich morgen voor gaat inzetten veel succes en plezier”, aldus Epke Zonderland.

Randstad Zorgt

over Tjongerschans

Ziekenhuis Tjongerschans is al meer dan 100 jaar actief in de regio Heerenveen en daarbuiten. Onder het motto ‘Beter met zorg’ biedt het patiënten optimale zorg, met aandacht en betrokkenheid.
De hoofdvestiging staat in Heerenveen. Er is een polikliniek gevestigd in Lemmer, en Pijngeneeskunde vindt plaats op locatie Sportstad. Op locatie Steenwijk zijn gynaecologische/verloskundige spreekuren. De Tjongerschans is onderdeel van Zorgpartners Friesland. www.tjongerschans.nl