Jeugd op zoek bus rijdt kandidaten naar bedrijven toe

Diemen, 9 september 2013 – Vandaag reed de Jeugd op Zoek bus voor de eerste keer. In de regio Utrecht en Amsterdam werden kandidaten direct voor werk aangeboden bij werkgevers Klant Contact Services (onderdeel Achmea) en Douwe Egberts. Marjolein ten Hoonte Directeur Arbeidsmarkt Randstad Nederland en Mirjam Sterk, Ambassadeur Aanpak Jeugdwerkloosheid reden ook mee met de bus.

De Jeugd op Zoek bus is onderdeel van het totaal Programma Jeugd op Zoek dat vorige week woensdag 28 augustus officieel van start ging. Met het programma wil Randstad een bijdrage leveren om de jeugdwerkloosheid in Nederland op te lossen. Randstad heeft de ambitie 10000 jongeren aan het werk te helpen in vijf weken. Eerder werd al een tussenstand van 2323 jongeren bekendgemaakt, één week na de start van het programma. Werkgevers in Nederland hebben enthousiast gereageerd. Zo ook de werkgevers die vandaag met de bus meereden.

Babette van der Heijden van Klant Contact Services: “Wij geloven in mensen en investeren daarom intensief in hun ontwikkeling. Er werken veel jonge mensen in onze organisatie en daar zijn we trots op. Wij nemen dan ook graag deel aan het programma Jeugd op Zoek om ons zo extra in te spannen meer jongeren aan het werk te helpen. We hebben voldoende functies voor starters en we bieden jongeren in onze organisatie volop kansen zich te ontwikkelen. Dit is een mooie bagage voor hun verdere loopbaan.”

Annemarie Kuks, HR Director Douwe Egberts Nederland: “Talentvol en jong personeel aantrekken is en blijft heel belangrijk, ook voor D.E. Wij willen met deelname aan dit initiatief duidelijk maken dat wij interesse hebben in jong talent. Omdat we continu behoefte hebben aan medewerkers die innovatief denken, frisse ideeën hebben en ondernemerschap tonen. Momenteel hebben wij diverse vacatures, maar we hebben ons vandaag gericht op 3 concrete arbeidsplaatsen voor telefonische verkoop en klantenservice. Vanmiddag gingen 18 kandidaten op gesprek. 6 van hen hebben zelfs gelijk een uitnodiging voor een vervolggesprek gekregen.”

Woensdag rijdt de Jeugd op Zoek bus opnieuw. Dan rijdt Minister Lodewijk Asscher mee in de bus en gaat in gesprek met kandidaten en bedrijven.

Jeugd op Zoek bus rijdt kandidaten naar bedrijven toe

Kandidaten op werkbezoek bij Douwe Egberts voor kennismakingsgesprekken, 6 kandidaten mogen op vervolggesprek

Jeugd op Zoek bus rijdt kandidaten naar bedrijven toe

De Jeugd op Zoek ambassadeurs van Randstad en kandidaten gingen vandaag op pad met de Jeugd op Zoek bus om werk te vinden.